به گزارش پارس به نقل از تسنیم، تیم های ذوب آهن اصفهان و استقلال تهران از ساعت ۲۰ امروز (پنجشنبه) در چارچوب هفته نهم مسابقات لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۲ بر صفر شاگردان لوکا بوناچیچ به اتمام رسید.

نیمه نخست دیدار ذوب آهن اصفهان - استقلال با برتری یک بر صفر سپیدپوشان اصفهانی به پایان رسید. تک گل این نیمه را مهدی رجب زاده در دقیقه ۱۵ به ثمر رساند.

اولین موقعیت جدی این بازی در دقیقه ۵ از سوی اسماعیل فرهادی به وجود آمد و حنیف عمران زاده و رحمتی با کمک هم شوت بازیکن ذوب آهن را به کرنر هدایت کردند. ذوبی ها در استفاده از کرنر هم ناکام ماندند.

در دقیقه ۱۵ بازی مهدی رجب زاده در حالی توانست با یک ضربه سر آرام دروازه استقلال را باز کند که رحمتی به نظر کار چندان دشواری برای مهار این توپ نداشت.

پس از این گل استقلالی ها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند و تیموریان آن را ارسال کرد ولی مهاجمان استقلال نتوانستند از این موقعیت بهره ای ببرند.

چند دقیقه بعد ساموئل مقابل دروازه صاحب توپی شد که می توانست به گل تساوی تبدیل شود اما دروازه بان اصفهانی ها مانع این کار شد.

در دقیقه ۲۵ یک بار دیگر آندرانیک تیموریان ضربه ایستگاهی را به سمت دروازه ذوب آهن زد که با شوت نکونام همراه شد اما مدافعان ذوب آهن مقابل این ضربه ایستادگی کردند. پس از این موقعیت استقلالی ها باز هم روی دروازه ذوب آهن فشار آوردند اما بی نتیجه بود.

نیمه دوم:

شاگردان بوناچیچ نیمه دوم را هم هجومی آغاز کردند و یک موقعیت خوب هم به دست آوردند اما این بار رحمتی توپ را دفع کرد. پس از دفع این توپ حرکت ذوبی ها از سمت چپ استقلال ادامه پیدا کرد و قاسم حدادی فر روی ارسال تبریزی توانست در دقیقه ۵۰ برای دومین بار دروازه استقلال را باز کند.

سینا عشوری نیز می توانست در دقیقه ۶۰ بازی برای سومین بار دروازه استقلال را باز کند اما به دلیل اینکه ضربه اش را از زاویه بسته زد توپ به پشت تور برخورد کرد.

مهدی رجب زاده با جا گذاشتن مدافع استقلال یک بار دیگر دروازه رحمتی را تهدید کرد اما رحمتی مقابل شوت مهاجم ذوب آهن مقاومت کرد.

در دقیقه ۷۹ محمد صلصالی روی محمد مهدی نظری خطا کرد که البته این خطا درون محوطه جریمه اتفاق افتاد اما داور معتقد بود بیرون از محوطه این برخورد انجام شده است. آندرانیک تیموریان توپ را در حالی که روی خط محوطه جریمه قرار داشت ارسال کرد که به یک موقعیت خطرناک اما بی نتیجه تبدیل شد. چند ثانیه بعد باز هم هاشم بیک زاده در محوطه جریمه نقش بر زمین شد و این بار هم جهانبازی به جای اعلام پنالتی با کارت زرد بازیکن استقلال را جریمه کرد.

در ادامه باز هم فشارهای استقلال ادامه داشت و فرهاد مجیدی با ضربه سر دروازه ذوب آهن را تهدید کرد اما توپش جایی در چارچوب دروازه نداشت.

در دقیقه ۸۶ محمدمهدی نظری توپی را روانه دروازه ذوب آهن کرد اما مدافع ذوب آهن توپی که از دروازه بان این تیم هم گذشته بود را نزدیک به خط دروازه دفع کرد که البته استقلالی ها اعتقاد داشتند این توپ گل شده است.

در دقایقی پایانی این نیمه میلاد زنیدپور هم دروازه رحمتی را نشانه گرفت اما توپش با برخورد به تور کنار دروازه برخورد کرد.

استقلال با این نتیجه و همان ۱۵ امتیاز اندوخته قبلی خود در رده چهارم جدول قرار گرفت و ذوب آهن نیز با ۱۲ امتیاز به رده هشتم جدول رسید. استقلال با این شکست به استقبال دیدار با بوریرام تایلند در دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا رفت.

هفته نهم لیگ برتر فردا (جمعه) نیز با ۵ بازی دیگر پیگیری می شود که برنامه آنها به شرح زیر است:

مس کرمان - فولاد خوزستان، ساعت ۱۸: ۱۵، ورزشگاه امام علی (ع) کرمان

داماش گیلان - صبای قم، ساعت ۱۹، ورزشگاه شهید عضدی رشت

راه آهن - فجرسپاسی شیراز، ساعت ۱۷: ۳۰، ورزشگاه تختی تهران

استقلال خوزستان - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۸: ۴۵، ورزشگاه تختی اهواز

پرسپولیس - گسترش فولاد تبریز، ساعت ۲۰، ورزشگاه آزادی تهران