به گزارش پارس نیوز، تیم ملی فوتبال کشورمان در سومین و آخرین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه توانست با نتیجه 1-1 پرتغال ،قهرمان اروپا، را متوقف کند.
سایت شبکه ای اس پی ان،( ESPN )در گزارش خود از این بازی با اشاره به موقعیت طلایی دقایق پایانی مهدی طارمی نوشت، 10 میلیون پرتغالی تقریبا دچار حمله قلبی شدند.
در این گزارش آمده است: این بازی نه بازی کریستیانو رونالدو بود و نه بازی پرتغال
پرتغال روز دوشنبه به جمع 16 تیم مرحله حذفی راه یافت، اگرچه با ترس و وحشتی بسیار در پایان یک بازی اعصاب خرد کن ، برای هواداران سلسائو در سارانسک. 
به نظر می آمد که یک گل دیدنی از سوی ریکاردو کوارشما پرتغال را در مسیر پیروزی و کسب صدرنشینی گروه B قرار داده است. اما اعلام یک ضربه پنالتی به سود ایران با کمک سیستم VAR در زمان های تلف شده بازی را به تساوی کشید و در حمله بعدی ایران، 10 میلیون پرتغالی تقریبا دچار حمله قلبی جمعی شدند،هنگامی که فرصت گل دیرهنگام تیم آسیایی به کنار تور خورد.

وقتی سوت پایان بازی زده شد، تعداد زیادی از بازیکنان روی زمین نشستند - کسانی که سفید پوشیده بودند، با اندوه و افسردگی و آنهایی که قرمز پوشیده بودند با آسودگی.
آنچه که برای مردان فرناندو سانتوس مهم بود این بود که جام جهانی آنها همچنان ادامه دارد، در حالی که این بازی ها برای تیم بسیار پرشکوه ایران تمام شد.
از نظر این سایت نقطه قوت پرتغال حضور آدریان سیلوا در خط میانی این تیم بود که به پرتغالی ها انرژی و قدرت تهاجمی تازه ای بخشیده بود و پپه هم روز درخشانی داشت.
اما نکته منفی برای پرتغال،این بود که این تیم به رغم بازی بهتر نسبت به دو بازی قبلی خود، به ندرت کنترل کامل توپ و میدان را در اختیار داشت. از سوی دیگرکاپیتان کریستیانو رونالدو پس از شروعی پر فروغ در دو مسابقه اول به نوعی بیکار بود و حتی در معرض خطر اخراج قرار گرفت که - خوشبختانه از دیدگاه پرتغال- به کارت زرد ختم شد.
این سایت در پایان به بازیکنان پرتغال نیز نمره داد که پپه، آدریان سیلوا و کوارشما با نمره 8 بهترین امتیاز را کسب کردند.
نمرات پرتغالی ها به ترتیب زیر است: پاتریسیو 7، سدریک وارس 7، پپه 8، خوزه فونته 7،رافائل گوئیررو7،ویلیام کاروالیو 7، آدریان سیلوا 8،ماریو 6، ریکاردو کوارشما 8،آندره سیلوا 7، رونالدو 7، برناردو سیلوا 7