پایگاه تحلیلی خبری «پارس» - «مطمئنا بزرگترین مشکل این است که بچه‌های ما مشاوران خوبی کنارشان ندارند. اگر مشاوران خوبی داشته باشند و مشاوره‌های درستی بگیرند بهتر از اینها می‌توانند موفق باشند. ما شرایط طارمی را نمی‌دانیم و انگیزه‌اش برای رفتن و چرا اصلا رفت. ما از زندگی خصوصی طارمی خبر نداریم و نمی‌توانیم نظر بدهیم اما باید این را هم یادآوری کنم که من هم به قطر رفتم و بعد از آن به اروپا منتقل شدم. در آن زمان بعد از جام ملت‌های آسیا فرصت شد تا به اروپا برویم و حالا جام‌جهانی این فرصت را در اختیار بازیکنان ما قرار داده است.»

این صحبت های علی دایی در حمایت از مهدی طارمی است. علی دایی یکبار دیگر بزرگی را در حق شاگردش تمام کرد و با حمایت از او در این روزهای پر از انتقاد ، کوشید تا کمی از فشارها را از روی این بازیکن بردارد. با این همه بد نیست کمی به نقد این صحبت ها بپردازیم. درست است که علی دایی هم از قطر به اروپا رفت اما علی دایی ، وقتی به قطر رفت از احترامی برخوردار بود که مهدی طارمی بعید است به این زودی ها به آن برسد. دایی برای رسیدن به قطر یا اروپا دل هواداران پرسپولیس را نشکست. دایی احترام خرید و با احترام به قطر رفت. دایی در شرایطی قطر را برگزید که راه دیگری پیش رویش باز نبود و به قول معروف همزمان چند تیم مختلف  او را نمی خواستند. 
علی دایی بزرگ است و حرفی می زند که بی ربط نیست اما با مقایسه انتقال خودش به آلمان از قطر با انتقال طارمی به قطر به خودش کم لطفی می کند. دایی بازیکنی بود که با «سرشکسته» به قطر رفت اما طارمی با «سرشکستگی» به قطر منتقل شد. دایی با غیرتش در تیم ملی به قطر و بعد اروپا منتقل شد و به مدد اراده وصف ناپذیرش بود که قله های ترقی را طی نمود در حالی که طارمی به قطر می رود اما بعید است با این شیوه رفتار حرفه ای که از او دیدیم خیلی پیشتر برود. انتقال به اروپا یک بحث است و ماندن در اروپا یک بحث دیگر. دلیل اینکه بسیاری از بازیکنان ما بعد از یک یا دو فصل بازی در اروپا به لیگ های پایین تر یا حتی به فوتبال ایران منتقل شدند اما امثال دایی ها و مهدوی کیا ها و نکونام ها سال ها دوام داشتند ، مشخص است. 
طارمی استعداد فوق العاده ای دارد اما آنچه تا امروز از او دیده ایم نشاندهنده این است که او در فوتبال جدی و حرفه ای دوام نخواهد آورد. ببینید در همین یکی دو فصل ابتدایی درخشش چقدر برای خودش جای احتران خریدن دشمن تراشیده.
علی دایی وقتی اینگونه صحبت می کند در حقیقت بزرگی خودش را به رخ می کشاند اما باور کنیم قیاس او توهین به خودش است.اراده دایی تکرار نشدنی است. ببینیم طارمی در 5 سال آینده به کجاها خواهد رسید.