به گزارش سرویس ورزشی پارس نیوز، پرسپولیس که این فصل یک بار در هفته چهارم و یک بار در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مغلوب ذوب‌آهن شده بود، از ساعت 14:30 امروز (یکشنبه) در ورزشگاه فولادشهر اصفهان و در چارچوب دیدارهای هفته نوزدهم به مصاف این تیم رفت که این بازی با تساوی 2 - 2 به اتمام رسید. مسعود حسن‌زاده (73 - پنالتی) و مرتضی تبریزی (3+90) برای ذوب‌آهن گلزنی کردند و امید عالیشاه (35) و علی علیپور (80) در این بازی برای پرسپولیس گل زدند.

یحیی گل‌محمدی ذوب‌آهن را با آرایش محمدرشید مظاهری، محمد نژادمهدی، علی حمام، هاشم بیک‌زاده، مهدی مهدی‌پور، هادی محمدی، قاسم حدادی‌فر، احسان پهلوان، کاوه رضایی، دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی رجب زاده به میدان فرستاد.

الکساندر لوبانف، لوکا ماریچ، محسن بنگر، محمد انصاری، رامین رضاییان، کمال کامیابی‌نیا، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، علی علیپور، امید عالیشاه و مهدی طارمی هم با تصمیم برانکو ایوانکوویچ از ابتدا در ترکیب پرسپولیس قرار گرفتند.

نیمه اول
دقیقه 2:
 پرسپولیسی‌ها بازی را هجومی آغاز کردند و نفوذ علی علیپور به خط دفاعی ذوب‌آهن و پاس خوبی که به محوطه جریمه برای مهدی طارمی ارسال کرد، می‌توانست سرخپوشان را خیلی زود پیش بیندازد، اما مهاجم گلزن پرسپولیس این موقعیت را از دست داد.

دقیقه 8: پاس مهدی رجب‌زاده به کاوه رضایی می‌توانست برای ذوب‌آهن گلی را به همراه داشته باشد که مدافعان پرسپولیس تن به کرنر دادند.

دقیقه 26: ارسال روی دروازه ذوب‌آهن با ضربه سر محمد انصاری همراه شد. توپ در آستانه دروازه به پای رامین رضاییان برخورد کرد و برگشت داده شد که در شلوغی محوطه جریمه بار دیگر به رضاییان رسید، اما ضربه او با فاصله زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 30: شیطنت فرشاد احمدزاده و برخورد هاشم بیک‌زاده با این بازیکن باعث شد تا اشکان خورشیدی هر دو بازیکن را با کارت زرد جریمه کند.

دقیقه 35: پاس خوب علی علیپور برای مهدی طارمی و دید خوب این بازیکن که امید عالیشاه را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد، باعث رقم خوردن گل پرسپولیس شد. عالیشاه پس از کنترل توپ با پای چپ ضربه‌اش را به توپ زد تا دروازه رشید مظاهری باز شود.

دقیقه 36: فرار مهدی طارمی پشت محوطه جریمه ذوب‌آهن موقعیت خوب دیگری را برای پرسپولیس رقم زد که هادی محمدی، مدافع حریف تعادل این بازیکن را به هم زد تا پرسپولیس از رسیدن به گل دوم باز بماند. در حالی که طارمی اعتقاد شدیدی به خطای پنالتی داشت، داور بازی نظر او را رد کرد.

دقیقه 37: هاشم بیک‌زاده پس از جا گذاشتن رامین رضاییان شوتی را روانه دروازه پرسپولیس کرد که توپ او با فاصله کمی از کنار دروازه لوبانف به بیرون رفت.

نیمه دوم
دقیقه 53: 
مهدی طارمی با پاسی که در محوطه جریمه به امید عالیشاه داد، موقعیت گلزنی خوبی برای تیمش ساخت. گلزن پرسپولیس در این بازی مدافع پیش‌روی خود را به خوبی از مقابل برداشت، اما شوت او کاملاً با بی دقتی زده شد تا با فاصله زیادی از کنار دروازه ذوب‌آهن به بیرون برود.

دقیقه 55: پاس علی علیپور به مهدی طارمی و در نهایت توپی که به فرشاد احمدزاده ختم شد، این بازیکن را در موقعیت تک به تک با رشید مظاهری قرار داد که ضربه آرام احمدزاده را دروازه‌بان ذوب‌آهن دفع کرد.

دقیقه 56: علی حمام از ترکیب ذوب‌آهن خارج شد و مرتضی تبریزی جا او را در ترکیب گرفت.

دقیقه 63: احمد نوراللهی در ترکیب پرسپولیس جایگزین فرشاد احمدزاده شد و مسعود حسن‌زاده در ترکیب ذوب‌آهن به جای مهدی رجب‌زاده وارد بازی شد.

دقیقه 67: ذوب‌آهنی‌ها در موقعیتی مناسب کنار محوطه جریمه پرسپولیس صاحب ضربه ایستگاهی شدند. ارسال روی دروازه با ضربه سر هاشم بیک‌زاده همراه شد، اما راهی به دروازه نداشت.

دقیقه 69: علی علیپور از پشت محوطه جریمه شوتی را روانه دروزاه ذوب‌آهن کرد که توپ پس از برخورد به تیر دروازه به مهدی طارمی رسید. این بازیکن برای استفاده از توپ برگشتی حرکت کرد که توسط رشید مظاهری متوقت شد تا داور بازی با اعلام پنالتی دروازه‌بان ذوب‌آهن را با کارت زرد جریمه کند.

دقیقه 70: کمال کامیابی‌نیا پشت ضربه پنالتی ایستاد که توپ او را مظاهری دفع کرد. در برگشت بازهم کامیابی‌نیا به توپ ضربه زد که شوت او با بی دقتی راهی اوت شد.

دقیقه 71: توپ ارسالی روی دروازه پرسپولیس با اشتباه کمال کامیابی‌نیا همراه بود تا مرتضی تبریزی صاحب موقعیت گلزنی شود. مهاجم ذوب‌آهن شوت خود را روانه دروازه پرسپولیس کرد که برخورد توپ با دستان کامیابی‌نیا برای این بازیکن یک کارت زرد و برای ذوب‌آهن یک پنالتی به همراه داشت.

دقیقه 73: مسعود حسن‌زاده که به عنوان بازیکن جایگزین در ترکیب ذوب‌آهن قرار گرفته بود، ضربه پنالتی را برای تیمش به گل تبدیل کرد.

دقیقه 74: مهدی طارمی حرکت خوبی را در محوطه جریمه ذوب‌آهن انجام داد و ضربه خوبی هم به توپ زد، اما رشید مظاهری واکنشی خوبی نشان داد و توپ پس از برخورد به تیر دروازه به کرنر رفت.

دقیقه 75: کرنر ارسالی پرسپولیسی‌ها با اثرگذاری کوچک مظاهری همراه بود و در ادامه انصاری می‌توانست برای پرسپولیس گلزنی کند، اما مدافعان ذوب‌آهن تن به کرنر دیگری دادند.

دقیقه 80: بازیکنان ذوب‌آهن در میانه زمین مرتکب خطا شدند. پرسپولیسی‌ها خیلی زود بازی را از سر گرفته که بازهم مهدی طارمی با خطا متوقف شد، اما این بار داور آوانتاژ داد که علی علیپور توانست توپ را تبدیل به گل کند.

دقیقه 82: احمد کامدار در ترکیب ذوب‌آهن جای قاسم حدادی‌فر را گرفت.

دقیقه 85: علیرضا نورمحمدی وارد بازی شد و لوکا ماریچ از ترکیب پرسپولیس خارج شد.

دقیقه 86: رامین رضاییان به دلیل درگیری با بازیکنان ذوب‌آهن هنگام یارگیری روی ضربه کرنر، از داور بازی کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 89: مهدی طارمی به دلیل خطایی که روی هاشم بیک‌زاده انجام داد، از داور بازی کارت زرد گرفت تا تعداد بازیکنان اخطاری پرسپولیس در اواخر بازی به چهار نفر برسد.

دقیقه 1+90: مایکل اومانیا به جای محسن مسلمان در ترکیب پرسپولیس قرار گرفت.

دقیقه 3+90: ارسال خوب دانیال اسماعیلی‌فر روی دروازه پرسپولیس با فرار مرتضی تبریز از چنگال یارگیری محسن بنگر همراه بود و کاپیتان دقایق آخر ذوب‌آهن موفق شد کار را در لحظات پایانی به تساوی بکشد.

پرسپولیس با این پیروزی 33 امتیازی شد و با صعودی یک پله‌ای جای ذوب‌آهن 31 امتیازی را در رتبه سوم جدول گرفت.