به گزارش پارس به نقل از همشهری آنلاین، هر چند این حکم مانع از فعالیت و ساخت‌وساز هتل آسمان شده است اما هنوز نگرانی‌ها نسبت به کوتاه نشدن ارتفاع غیرمجاز هتل آسمان وجود دارد و هنوز حکم تعدیل و تخریب طبقات اضافی این هتل صادر نشده است. خردادماه سال93 خبرگزاری میراث فرهنگی با انتشار خبر «غول‌ جهان‌نما این‌بار در حریم ارگ‌کریمخان» نخستین خبر از مخدوش شدن ارگ کریمخانی و به تعویق افتادن پرونده ثبت جهانی مجموعه زندیه در فهرست یونسکو را مطرح کرد. کارشناسان میراث فرهنگی کشور بارها اعلام کردند که ساخت هتل در مهم‌ترین بخش مجموعه زندیه شیراز یعنی ارگ کریمخان نه‌تنها خط آسمان این اثر تاریخی را مخدوش کرده که در آینده مانع ثبت‌جهانی پرونده مجموعه زندیه است.

پیگیری‌های خبرگزاری میراث فرهنگی اما از روند ساخت‌وساز و ارتفاع غیرمجاز هتل ادامه داشت تا آنکه اواخر سال93 شهردار شیراز در نامه‌ای خواستار پیگیری تخلف پرونده ساختمانی هتل آسمان و حذف طبقات بالایی آن شد. او در این نامه تأکید کرد: پیرو مذاکرات و مکاتبات سازمان میراث‌فرهنگی، دفتر فنی استانداری فارس و رئیس سازمان بازرسی کل کشور در سال گذشته، ارتفاع غیرمتعارف هتل آسمان بر منظر و سیمای بصری محدوده تاریخی مجموعه زندیه اثرگذار بوده و به‌منظور جلوگیری از تبعات بعدی باید از ادامه فعالیت پروژه جلوگیری کرد. معاون میراث فرهنگی شیراز نیز گفته بود که سرنوشت ارگ‌ کریمخانی شیراز باید توسط شورای‌عالی شهرسازی مشخص شود. دادستان شیراز اما 30 آبان ماه درست 2روز پیش حکم پلمب هتل آسمان شیراز را صادر کرد. «امین طباطبایی» مدیر خانه فرهنگ جاودان در شیراز گفته است که این حکم براساس بخشنامه شورای‌عالی معماری و شهرسازی صادر شده و براساس آن باید 4طبقه اضافی هتل که منظر بصری ارگ کریمخانی را مخدوش کرده است تخریب شود.

شهردار منطقه یک شیراز نیز گفته است، طبق این حکم فعالیت و ساخت‌وساز در هتل آسمان شیراز صورت نمی‌گیرد اما هنوز به‌طور کامل تخریب طبقات اضافی این سازه مشخص نشده است. به گفته او، اگر فرایند تخریب و استانداردسازی هتل آسمان به تعویق بیفتد زمان ارسال پرونده ثبت جهانی محور زندیه شیراز و ارگ کریمخانی نیز به تعویق خواهد افتاد.