به گزارش پارس، مهران کفاش در گفت‌وگو با ایسنا،گفت: برابر آخرین گزارش‌ها دریافتی از سامانه ثبت نام طرح نوسازی تاکسی های فرسوده تا روز چهارشنبه 21 بهمن سال 1394 تعداد 43 هزار و 881 نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: مالکان تاکسی های فرسوده که تاکنون به هر دلیلی در طرح جایگزینی تاکسی های فرسوده شرکت نکرده اند تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه 29 بهمن ماه می توانند از طریق دفاتر پیشخوان دولت در این طرح ثبت نام نمایند.

سخنگوی طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهرهای کشور افزود: با هماهنگی های به عمل آمده و به منظور مشارکت بهتر در طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی، تمامی مالکان تاکسی های فرسوده ای که در روزهای 12 تا 21 بهمن به هر دلیلی نتوانسته اند ثبت نام کنند، تا روز پنجشنبه 29 بهمن ماه برای ثبت نام می توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایند.

کفاش در تشریح ادامه طرح نوسازی 90 هزار تاکسی فرسوده گفت: در این طرح به خودروهایی تاکسی فرسوده اطلاق می شود که عمر آنها بیش از ده سال باشد.

وی مدارک لازم برای ثبت نام را شامل اصل سند خودرو (برگ سبز)، اصل کارت خودرو، اصل کارت ملی مالک خودرو، اصل پروانه بهره برداری، اصل پروانه فعالیت خواند و افزود: چنانچه مدت اعتبار هریک از موارد فوق به پایان رسیده باشد مراتب در مرحله تایید توسط سازمانهای ذیربط، برای تمدید به اطلاع تاکسیران خواهد رسید.

وی افزود: خودروهای جایگزین شامل سمند EF7 و پژو 405 GLX مجهز به مخزن CNG با امکان پیمایش حداقل 300 کیلومتر در هر بار سوخت گیری، GPS برای اندازه گیری پیمایش تاکسی و تاکسیمتر برای اعلام کرایه جا به جایی مسافران است.