به گزارش پارس نیوز، پژمان پشمچی زاده معاون در خصوص برنامه های این معاونت برای نوسازی بافت های فرسوده منطقه 12 و به خصوص محله هرندی اظهار داشت: معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در راستای اجرای طرح انضباط شهری منطقه 12، بنا به وظایفی که شهردار تهران مشخص کرده است، اسناد لازم برای عملیاتی شدن طرح تفضیلی در منطقه 12 و همچنین توجه به احیای بافت تاریخی و ملی این منطقه منتشر و انجام شده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به وضعیت محله هرندی این اسناد منتشر شده است و قرار است که فعالیت های عمرانی در این منطقه عملیاتی شود. سعی خواهیم کرد در منطقه 12 با توجه به وجود تعداد زیادی آثار تاریخی، فعالیت های عمرانی شهرداری لطمه ای به این آثار وارد نشود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به تمرکز حوزه معماری و شهرسازی شهرداری تهران در پروژه طرح ارتقا کیفیت زندگی در مرکز تاریخی تهران در منطقه 12 گفت: تمرکز ما بر حفظ بافت تاریخی و نمایه هویت شهر است چرا که بافت تاریخی به دلیلی ماندگاری و پذیرش اجتماعی خاطرات جمعی زیادی برای شهروندان دارد.

پشمچی زاده در ادامه تصریح داشت: متأسفانه برخی‌ها عنوان کرده اند که شهرداری تهران بناهای تاریخی را تخریب می‌کنند که این موضوع نادرست و غیرمنطقی است و این در حالی است که مدیریت شهری در سال‌های اخیر گام‌های زیادی را جهت بازسازی و احیای بافت‌های تاریخی در شهر برداشته است که مالکیت آنها با شهرداری تهران نیست

وی گفت: شهرداری تهران در خصوص احیا و بازسازی بافت‌های تاریخی منطقه 12 در سال‌های اخیر و سال 94 اقدامات مهمی را انجام داده است که از آن جمله می‌توان به اتمام مطالعات در خصوص محله سیروس،‌ بازسازی منزل شاعر پروین اعتصامی، کاروان‌سرای خائنات،‌ منزل مرحوم دکتر حسابی و خانه شهیدان چمران و رجائی اشاره کرد.