به گزارش پارس، فریبا گودرزی در گفت‌و‌گو با تسنیم در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور اظهار داشت: امروز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، چهارمحال بختیاری، لرستان، غرب اصفهان، قم، همدان، مرکزی و قزوین بارش باران را خواهیم داشت و برای البرز، تهران، گیلان و مازنداران این بارش‌ها به صورت پراکنده خواهد بود.

وی ادامه داد: از بعدازظهر امروز در خراسان رضوی بارش باران پیش‌بینی شده است که با نفوذ هوای سرد در نیمه شمالی و غرب کشور بارش‌ها به صورت برف خواهد بود درواقع در قالب کشور بارش‌ها به صورت برف است.
** کاهش 8 تا 15 درجه‌ای دما در نیمه‌شمالی و غرب کشور
این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: کاهش شدید دما بین 8 تا 15 درجه در نیمه‌شمالی و غرب کشور امروز رخ خواهد داد که این وزش باد موجب سوزباد می‌شود.
گودرزی بیان کرد: بارش برف در مناطق غرب و نیمه شمالی کشور موجب اختلال در تردد جاده‌های گیلان، اردبیل، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی خواهد شد همچنین این اختلال در ارتفاعات تهران، البرز، قزوین و غرب کردستان، لرستان رخ می‌دهد.
**هوای سرد طی دو روز آینده در تهران
وی ادامه داد: روز جمعه در نوار شمالی کشور بارش‌ها شدت کمتری می‌گیرد و دریای خزر و خلیج فارس مواج پیش‌بینی شده است.
این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز هوای تهران نیمه‌ابری و در برخی ساعات بارش باران خواهد داشت و در ارتفاعات بارش برف دارد. همچنین برای فردا وزش باد خواهیم داشت و هوایی سرد برای دو روز آینده برای تهران پیش‌بینی می‌شود.
**کاهش 6 درجه‌ای دما امروز در تهران
گودرزی بیان کرد: امروز هوای تهران نسبت به دیروز 6 درجه کاهش دما دارد که این سردی هوا تا شنبه در تهران ادامه خواهد داشت همچنین می‌توان با صراحت گفت میزان غلظت آلاینده‌ها کاهش یافته است بنابراین باران اسیدی رخ نمی‌دهد و این امر وجود ندارد.
این کارشناسی هواشناسی در خصوص باران اسیدی اظهار داشت: میزان آلاینده‌ها آنقدر افزایش نیافته است که بخواهیم بگوییم بارش باران اسیدی در راه است درواقع این موضوع صحت ندارد.
وی ادامه داد: از اواخر وقت امروز بارش پراکنده باران خواهیم داشت که این بارش باران در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود همچنین برای جمعه بارش پراکنده در ارتفاعات خواهیم داشت و در شنبه بارش باران نداریم.
این کارشناس بیان کرد: سرعت وزش باد فردا در تهران نسبتاً شدید و محسوس است.
این در حالی است که مدیرکل محیط زیست تهران اخیراً در پایان جلسه کمیته اضطرار هوای تهران گفت: باران تهران در صورت بارش، اسیدی است. با توجه به آلودگی هوای تهران اگر بارشی رخ دهد قطعا اسیدی خواهد بود. وضعیت هوا در شرایط هشدار است و اگر شاخص آلاینده‌ها به 200 برسد، مدارس تعطیل می‌شود.