رحمت الله حافظی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی پارس  با اشاره به اینکه  50 درصد از آلاینده ها موتورسیکلت ها هستند گفت: مقدماتی برای حذف موتورسیکلت های بنزینی فراهم شده  که این موضوع مساعدت و همراهی دولت  را هم به همراه داشت.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: آلاینده های متحرک اصلی ترین منبع آلودگی هوا هستند ،موتورسیکلت ها و سواری ها حدود 80 درصد سبب آلودگی هوا می شود.

وی افزود: دولت  عوارض واردات موتورسیکلت های برقی را از 40 درصد به 4 درصد کاهش داد  و این انگیزه ای می شود تا وارد کنندگان مقدمات این کار را فراهم کنند . 

وی با تاکید بر اینکه اعتقاد ما بر این است که اگر تولید داخلی داشته باشیم بسیار بهتر  است  گفت: تولید داخلی این موتورسیکلت ها اشتغال زایی ایجاد می کند و  هم از خروج ارز جلوگیری می کند البته  تا زمانی که تولیدکنندگان داخلی بتوانند تولید داخلی را راه اندازی کنند فرصت نیاز است.

حافظی با بیان اینکه  ما برای اینکه سریع تر آلودگی را بتوانیم مهار کنیم باید به سمت واردات کالا برویم اظهار داشت: هر زمان تولید کننده داخلی ما برای عرضه موتورسیکلت اعلام آمادگی کرد آنوقت می شود با کمک دولت و افزایش تعرفه واردات موتورسیکلت های برقی و وارداتی باز به تولید کننده داخلی کمک کرد و مشکل را برطرف کرد.
 
حافظی گفت: شاید به ظاهر خرید موتورسیکلت برقی گران به نظر بیاید اما با محاسبه  علمی دانشجویان دانشگاه شریف مشخص شد هزینه سوخت موتورسیکلت بنزینی بعد از 3 سال برابر قیمت موتورسیکلت برقی و بعد از 3 سال هزینه نگهداری هم کمتر خواهد بود.

حافظی  خاطر نشان کرد: مقدماتی فراهم شده بانک شهر هم برای خریداران موتورسیکلت برقی تسهیلاتی  پیش بینی کند.