به گزارش پارس، محمد سالاری در گفتگو با مهر ضمن بیان این مطلب به مهر گفت : برای نخستین بار در شورای چهارم کارگروهی فنی و نظارتی در کمیسیون شهرسازی تشکیل شد که با استفاده از متخصصان شهرسازی مناطق کلیه فرآیند صدور پروانه ساخت را برسی می کرد . 

وی ادامه داد : شهرداری فرآیند  صدور پروانه ساخت را بر روی پرتابل داخلی  خود قرار می دهد و این دسترسی برای اعضای شورای شهر نیز وجود دارد که این فرآیند را دنبال کند ،بنابراین ما تصمیم گرفتیم نظارت در حین اقدام را انجام دهیم و پروانه های صادر شده را که با طرح تفصیلی مغایرت داشت در همان زمان شناسایی و فعالیت های عمرانی آن را متوقف کنیم . این تخلفات با امضای سه عضو کمیسیون به رئیس شورا، شهردار، شهرداران مناطق و نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی ابلاغ می شد.


سالاری اضفه کرد: این اقدام تاثیر چشم گیری در کاهش تصمیماتی که مغایر با طرح تفضیلی بود داشت. در مدت 5 ماه 1035 پرونده بررسی شد، صدها مغایرت به صورت مکتوب و با مستندات کارشناسی به شهرداری ارسال شد. به هر حال این اقدام نظارتی در کارنامه مدیرانی که در مجموعه شان چنین تخلفاتی انجام می شود تاثیر منفی خود را دارد.


به گفته سالاری در برخی از شوراهای معماری مناطق تصمیماتی گرفته می شد که حتی در حیطه اختیارات شهردار تهران نیز نبود مانند دادن تعداد طبقات بیشتر برخلاف طرح تفصیلی که از این گونه اقدامات در شهرداری مناطق جلوگیری شد .