پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- ابوالفضل قناعتی در گفتگو با پارس در خصوص فعالیت های شورای شهر در حوزه حمل و نقل عمومی طی یک سال گذشته اظهار کر د: در این بخش که با توجه به بودجه و اعتبار شهرداری تصمیمات خیلی خوبی گرفته شده است یعنی ما 30 تا 35 درصد بودجه شهرداری را به حمل و نقل عمومی اختصاص داده ایم.

وی افزود: به بحث مترو و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی هم نگاه خوبی داشته ایم و در کل حدود 4600 میلیارد تومان برای بخش حمل و نقل اعتبار دیده شده است.

وی به هدف گذاری شورای شهر برای گسترش خطوط مترو اشاره و تصریح کرد:  برای سال 93، 30 کیلومتر برنامه گسترش خطوط مترو و برای یک برنامه پنج ساله 150 کیلومتر مترو را در برنامه توسعه داریم.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اگر این 150 کیلومتر در پنج سال عملیاتی شود با توجه به نگاه مناسب اعضای شورا به آن می توانیم خط 3، 7 و 6 را ان شالله به صورت فعال داشته باشیم وبا توجه به این که نگاه و سیاست تشویقی ما برای شهروندان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است اعتبار خوبی هم به آن اختصاص یافت.

قناعتی در خصوص فعالیت های شورای شهر در یک سال گذشته در جهت حل مشکل بافت های فرسوده شهر تهران هم گفت: در خصوص بافت فرسوده با توجه به گستردگی داخل تهران و هزینه های سرسام آوری که دارد تنها کار که ما در شورا پیگیری می کنیم توسعه معابر و فضاهای پیرامونی این بافت ها است.

وی بیان کرد: با این کار فضا را برای ورود خود شهروندان به این مسائل آماده کنیم اگر بخواهیم شهروندان را نسبت به این موضوع بیشتر ترغیب و تشویق بکنیم نیاز به یک نگاه و عزم ملی است که مسئولین سازمان ها و نهادها در دولت ورود پیدا کنند در موضوعات مختلفی مانند وام کمک کنند که به هر حال دست شهروندان باز باشد و بتوانند خانه های خود را تبدیل کنند.

این عضو شورای شهر به محدودیت بودجه شهرداری برای ورود به عرصه بافت های فرسوده اشاره و خاطرنشان کرد:­­­­­بودجه شهرداری محدودیت خاص خود را دارد و در این موضع نهاد دیگری تا به حال ورود نکرده است ما تنها در حال آماده سازی شرایط هستیم و خودمان نمی توانیم به تبدیل این بافت ها ورود پیدا کنیم.

قناعتی به حمایت شهرداری از پیمانکاران  حاضر در عرصه ترمیم بافت های فرسوده را ضروری ارزیابی و عنوان کرد: پیمانکارانی که در این حوزه ورود پیدا می کنند تا حدی که در اختیارات شهرداری است دست این ها باز گذاشته می شود تا در برنامه های مختلفی که است، بتوانند ورود پیدا بکنند.

وی در خصوص وعده ایجاد مدیریت یکپارچه شهری هم بیان کرد: این مسئله ابتدا باید به مجلس برود و تصویب شود که مسئولان دولت با مدیران محلی که همان شهرداری ها باشند کار بکنند و یک سری ادارات که با شهرداری ها مرتبط هستند نیز قالب مدیریت یکپارچه ارتباط داشته باشند.

این عضو شورای شهر گفت: تنها کاری که از دست ما بر آمده برگزاری جلسات فراوان با نمایندگان شهر تهران در مجلس شورای اسلامی بوده است و این جلسات منجر به تشکیل کمیسیون هایی شده است.

قناعتی افزود: کمیسیون عمران مجلس با کمیسیون عمران شهر تهران جلساتی را برگزار کرده است که یکی از موضوعاتی که در حال پیگیری هستیم بحث مدیریت یکپارچه است.

این عضو شورای شهر اضافه کرد: اگر نمایندگان در این موضوع به شورای شهر تهران و شهرهای دیگر کمک بکنند و در قالب یک طرحی در مجلس مطرح بکنند و این طرح ان شالله به تایید نمایندگان برسد اتفاق بزرگی در بحث مدیریت شهری و کلان استان های کشور به وجود بیاید.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله به همت نمایندگان مجلس وابسته است و در حوزه اختیارات شورای شهر نیست، شورای شهر نهایت تلاش خود را انجام می دهد و پیشنهادات خود را مطرح می کند که سازمان هایی تحت پوشش مدیریت شهری هستند بتوانند با ما تعاملات کاری داشته باشند.

این عضو شورای شهر همچنین گفت: همه این ها در قالب سیاست گذاری در قالب یک مدیریت یکپارچه ساماندهی شوند تا در بحث هزینه ها و هماهنگی ها و در تمامی بخش ها خصوصا کلان شهری مانند تهران این مسئله می تواند کمک کند.