به گزارش پارس به نقل از فارس، کوین راد نخست وزیر استرالیا در یک مناظره تلویزیونی با رهبر ائتلاف مخالفان قول داد که اگر دوباره انتخاب شود در ۱۰۰ روز اول دوره نخست وزیری خود قانون ازدواج همجنس گرایان را به تصویب برساند.

راد در این مناظره گفت: من از قانونی شدن ازدواج همجنس گرایان همانند آنچه که در مورد روابط غیرهمجنس گرایان وجود دارد حمایت می کنم.

وی از تونی ابوت رهبر ائتلاف مخالفان نیز خواست که حزبش درباره این قانون تجدید نظر کند تا آنچه که مردم خواستار آن هستند اجرا شود.

تونی ابوت نیز تاکید کرد که اهمیت مساله همجنس گرایان را درک می کند اما گفت که این مساله اخیرا در پارلمان مورد بررسی قرار گرفته است و برای دولت او اولویت بالایی ندارد.

براساس این گزارش، بحث درباره همجنس گرایان دقایق پایانی اولین مناظره رهبران احزاب رقیب در انتخابات فدرال استرالیا را به خود اختصاص داد.

محور مناظره تلویزیونی امروز مسائل اقتصادی استرالیا و همچنین مساله پناهجویان غیرقانونی بود.

براساس نظرسنجی های صورت گرفته، آقای ابوت رهبر حزب ملی لیبرال از رقیب خود در انتخاباتی که قرار است ۷ سپتامبر برگزار شود پیش است اما مناظره ها ممکن است این روند را تغییر دهد.

کوین راد که در ماه ژوئن جولیا گیلارد رقیب درون حزبی خود را کنار زد امیدوار است با سیاستهای جدید خود برنده انتخابات فدرال استرالیا شود.

مناظره امروز یک شنبه اولین مناظره از سه مناظره ای بود که قرار است تا قبل از انتخابات برگزار شود.

کوین راد که در ژوئن سال ۲۰۱۰ میلادی از رهبری حزب چپ میانه استرالیا کنار گذاشته شد ماه ژوئن موفق شد در انتخابات درون حزبی رقیبش را شکست دهد و دوباره به رهبر حزب کار استرالیا شود.

حزب کار به رهبری راد تنها با از دست دادن یک کرسی در پارلمان ۱۵۰ عضوی استرالیا، ممکن است شانس پیروزی را از دست بدهد.

حزب کار در حال حاضر ۷۱ کرسی، مخالفان ۷۲ کرسی، حزب سبز یک کرسی و جناح های مستقل ۶ کرسی در اختیار دارند.