به گزارش پارس به نقل از ایسنا،   رییس جمهور به دعوت همتای عراقی اش جلال طالبانی به بغداد سفر می کند که قرار بود این سفر سال گذشته انجام شود اما به دلیل بیماری جلال طالبانی به تعویق افتاد و با توجه به اینکه رییس جمهور عراق به علت بیماری در بغداد حضور ندارد، محمود احمدی نژاد میهمان خضیر الخزایی معاون رییس جمهور عراق خواهد بود.

رییس جمهور در بدو ورود به فرودگاه عراق مورد استقبال رسمی معاون رییس جمهور عراق قرار گرفت و از گارد ویژه احترام مستقر در فرودگاه عراق سان دیدند.

به گزارش ایسنا، این دیدار همزمان با بیست وپنجمین سالگرد پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی جمهوری اسلامی ایران و آغاز آتش بس میان دو کشور پس از پایان ۸ سال جنگ تحمیلی علیه ایران انجام می شود.

دکتر احمدی نژاد در سفر خود علاوه بر خضیر الخزایی معاون رییس جمهور عراق، با نوری المالکی نخست وزیر و اسامه نجیفی رییس پارلمان این کشور دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

همچنین پنجشنبه شب در ضیافت شام ائتلاف ملی عراق (ائتلاف شیعیان عراق) شرکت کرده و با رهبران شیعه عراقی دیدار و گفت وگو می کند.

با توجه به ماه مبارک رمضان، دیدار با مراجع تقلید شیعه عراق در چارچوب برنامه رییس جمهور قرار ندارد؛ چراکه علما و مراجع شیعه در ماه مبارک رمضان، معمولا از پذیرفتن شخصیت ها خودداری می کنند و به دعا و عبادت می پردازند.

احمدی نژاد در بدو ورود به فرودگاه عراق، مورد استقبال رسمی معاون رییس جمهور عراق قرار گرفت و از گارد ویژه احترام مستقر در فرودگاه عراق سان دیدند.

همچنین سرود ملی دو کشور نواخته شد.