پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- اخیراً برخی از اعضای پارلمان اروپا در بیانیه‌ای با متهم کردن ایران به نقض حقوق بشر، و تکرار ادعاهای قبلی در مورد نقش منطقه‌ای ایران، خواهان مقابله و قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سیاه شدند.

اما دلیل اصلیِ صدور چنین بیانیه‌ای با امضای 265نفر از اعضای پارلمان اروپا که تعداد آن‌ها با توجه به اعضای 750نفری این نهاد در اقلیت است، چه می‌تواند باشد؟

1- اتحادیه اروپا دو لیست از افراد، گروه‌ها و موجودیت‌هایی که ادعا می‌شود در فعالیت‌های تروریستی دست دارند تهیه کرده و به‌صورت مرتب بروز رسانی می‌کند، که اتفاقاً نام چند ایرانی در آن مشاهده می‌شود. درحالی‌که بیانیه ضد ایرانی صادرشده اشاره به لیست خاصی ندارد و صرفاً خواستار قرار گرفتن نام سپاه در «فهرست‌های سیاه بین‌المللی» است.

2- استفاده از عبارت غیردقیق فهرست‌های سیاه بین‌المللی و اینکه حتی قبل از این بیانیه نام برخی افراد ایرانی در لیست سیاه اتحادیه اروپا قرار داده‌شده است، شائبه سیاسی و رسانه‌ای بودن بیانیه ضد ایرانی را به ذهن متبادر می‌کند.

3- قرابت زمانی صدور این بیانیه با نشست منافقین که شنبه آینده در پاریس برگزار خواهد شد، از نیت و مقاصد اصلی تهیه‌کنندگان آن پرده‌برداری می‌کند. صدور این بیانیه در آستانه نشست منافقین جز تهیه‌ خوراک خبری و رسانه‌ای برای این گروهک اصولاً کارکرد خاصی ندارد.

4- «گرارد دِپرز» از اعضای پارلمان به نمایندگی از امضاکنندگان این بیانیه، در نشست آتی منافقین شرکت خواهد کرد. این سطح از همکاری و هماهنگی برخی از اعضای پارلمان اروپا با گروهک تروریستی منافقین که سابقه وحشتناک‌ترین ترورها و جنایات را در کارنامه خود دارد،بیانیه صادرشده‌ به ظاهر ضدتروریستی را با تناقض مواجه و فرضیه سیاسی بودن تصمیمات پارلمان اروپا را تقویت می‌کند.