محمدجواد جمالی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به سفر اخیر ترامپ به ریاض و عقد قرارداد تسلیحاتی سنگین با این کشور گفت: آل سعود مدت‌هاست که به صورت نیابتی با حمایت استکبار جهانی به دنبال تامین منافع رژیم صهیونیستی در منطقه است.
 
وی افزود: عربستان با حمایت آمریکا از ابزارهای مالی و تسلیحاتی خود ایجاد جنگ داخلی در کشورهای مسلمان و به چپاول بردن ثروت آنها استفاده می‌کند. 
 
نماینده مردم فسا خاطر نشان کرد: عربستان به دنبال طرح آمریکایی _صهیونیستی تجزیه کردن کشورهای مسلمان منطقه بوده که سیاست های جمهوری اسلامی ایران مانعی بر تحقق این هدف است.
 
جمالی با اشاره به سخنان اخیر بن سلمان وزیر دفاع عربستان که اعلام کرده جنگ را باید به داخل مرزهای ایران کشید، تاکید کرد:  حرکات و درگیری‌های جنوب شرق کشور از سوی تکفیری‌ها و دامن زدن به مسائل قومیتی در نقاط مختلف مرزی ایران نمونه‌ای از این موارد است که به لطف خدا همه این اقدامات خنثی شده است و ما از امنیت بالایی برخوردار هستیم. 
 
وی اظهار داشت: پادشاه عربستان در حضور ترامپ انقلاب اسلامی ایران را منشأ تروریسم دانست این در حالی است که خود عربستان زادگاه تروریسم، گردن زدن‌های مداوم و بی دلیل و فتواهای شاذ است. 
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: ترامپ در طول مدت تبلیغات خود برای انتخابات ریاست جمهوری بارها مخالفتش را با سیاست‌های عربستان اعلام کرده بود اما سفر اخیر ترامپ برای انعقاد قرارداد تسلیحاتی با این کشور نشان از تاثیر پول‌های خرج شده عادل الجبیر در تفکر رئیس جمهور  آمریکا نسبت به عربستان دارد.