کمال دهقانی فیروزآبادی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره شکایت عربستان از ایران به شورای امنیت پیرامون این که ایران به یمن کمک نظامی می‌کند اظهار کرد: اگر کسی قرار است از دخالت‌های بی‌مورد در کشور‌های دیگر به جامعه جهانی پاسخگو باشد عربستان سعودی اولین گزینه در این باره است.

وی افزود: در طول 4 دهه گذشته عربستان سعودی با پول‌های نفتی که در اختیار داشته است در امور داخلی کشورهایی همچون پاکستان، افغانستان، عراق، سوریه و لبنان دخالت کرده است روندی که برای همه کشورهای جهان و مجامع بین‌المللی محرز و آشکاراست.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه امروز حکومت آل‌سعود منبع مالی و تسلیحاتی گروهک تروریستی داعش است تصریح کرد: حمایت عربستان سعودی و مقامات این کشور از گروهک منافقین و سایر گروه‌های تروریستی به خوبی نشان می‌دهد که دست حکام آل‌سعود به خون بسیاری از ملت‌ها آغشته است به گونه‌ای که ما شاهد بودیم ترکی الفیصل در نشست منافقین در فرانسه به صراحت اعلام حمایت خود از این گروهک تروریستی را در جهت سرنگونی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس اظهارکرد: اقرار کامل مقامات آل‌سعود در حمایت از گروهک‌های تروریستی نشان می‌دهد که عربستان امروز جز کشورهایی محسوب می‌شود که قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته و در امور داخلی سایر کشورها دخالت می‌کند.

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: حمله وحشیانه حکومت آل‌سعود به مردم یمن و کشت و کشتاری که نیروی‌های نظامی عربستان در این کشور به راه انداخته‌اند به واقع نشانه نقض آشکار حقوق بشر است لذا عربستان باید به جای شکایت از ایران پاسخگوی اقدامات وحشیانه خود باشد.

وی تاکید کرد: شکایت عربستان علیه ایران به شورای امنیت به دلیل فرار مقامات این کشور از اقدامات ضدبشری این کشور در سراسر جهان صورت گرفته است از این رو جامعه جهانی و سازمان ملل به زودی به این نتیجه می‌رسند که باید اقدام اساسی را با عربستان به عنوان یک کشوری که بی‌جهت در امور کشورهای دیگر دخالت می‌کند انجام دهد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان اظهار کرد: مقامات آل‌سعود بهتر است هوشیار باشند زیرا روزی فرا خواهد رسید که گروهک‌های تروریستی علی‌رغم حمایت‌های مالی حکام آل‌سعود علیه این کشور وارد عمل خواهند شد.