پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- بنظر میرسد تقلب بزرگی از سوی جبهه اصلاحات در راه است. 

عباس عبدی، فعال سیاسی و تحلیلگر ارشد اصلاح‌طلب، در یادداشتی تلگرامی نوشت:

"از روز دوشنبه که آقای قالیباف به نفع آقای رییسی انصراف داد شور و هیجان خاصی میان طرفداران آنان به وجود آمد و چنین تصور کردند که این انصراف می‌تواند هم‌افزایی تصاعدی داشته باشد و منشاء پیروزی نامزد آنان شود.

انصراف آقای قالیباف هر چقدر برای خودش عمل درستی بود، برای اصول‌گرایان و اردوگاه آنان عمل زیان‌باری بود. اینها را نه براساس تحلیل ذهنی که براساس واقعیت‌های آماری می‌گویم که فقط در روز سه‌شنبه، حداقل به میزان 10 درصد به آرای آقای روحانی در تهران اضافه شد و فاصله‌ رای او با آقای رییسی را به بیش از سه برابر رساند.

با این ملاحظه معتقدم که انتخابات تمام شده است. اگر در یک جامعه پیشرفته بودیم، پیش از رأی‌گیری به نامزد مقابل تبریک می‌گفتند، حالا مسأله‌ای نیست اگر این اقرار را نمی‌کنند، حداقل دست از تند کردن فضا برداشته شود و اجازه دهند انتخابات بدون بداخلاقی‌های بیشتر در همین جا خاتمه‌یافته تلقی شود..."

با شناختی که از عباس عبدی داریم بنظر میرسد که وی بشدت  نگران است.

 آنچه که مسلم است این نظر سازی‌ها یک حلقه از زنجیره برنامه آینده این جریان  نگران از رفتن روحانی است.

قبل از اینکه بگویم عبدی و "جمع یاران" دنبال پیاده کردن چه نقشه ای هستند ذیلا نگاه اجمالی به کارنامه ایشان می‌شود:

عباس عبدی سردبیری روزنامه‌های سلام و صبح امروز و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و مدیر مؤسسه پژوهشی آینده بوده‌است. عضویت در هیئت هفت نفره فارس، از اعضای رده بالای وزارت اطلاعات و بخش اطلاعات خارجی دفتر اطلاعات و تحقیقات نخست‌وزیری، مسئول دفتر پژوهش‌های اجتماعی در معاونت سیاسی دادستان کل کشور در زمان موسوی خوئینی ها و ... 

"مؤسسه پژوهشی آینده "یک مرکز آمارگیری خصوصی در ایران بود که در سال ۱۳۸۱ پس از انجام یک نظرسنجی جعلی  تعطیل و عباس عبدی باتفاق بهروز گرانپایه، علیرضا علوی تبار و حسینعلی قاضیان (دیگر مدیران این موسسه ) دستگیر و محاکمه شدند این در شرایطی بود که قبلا عبدی در سال 73 نیز بمدت 11 ماه دستگیر شده بود.

 با عنایت به مسائل بالا مخصوصا آنجا که عبدی میگوید :"  با این ملاحظه معتقدم که انتخابات تمام شده است. اگر در یک جامعه پیشرفته بودیم، پیش از رأی‌گیری به نامزد مقابل تبریک می‌گفتند ... " 

شبیه پیام پیروزی میرحسین در روز  انتخابات 88 بنظر میرسد این جریان برانداز "نظرساز" که یک سر دیگرش را در جریان انتخابات دوره ششم مجلس در تقلب وجابجائی نمایندگان تهران که اتفاقا شاکی اصلی اش حزب کار گزان بود  به سرکردگی مصطفی تاجزاده که جرمش در دادگاه به اثبات رسید و... اینبار قصد دارند نقشه تلفیقی بزرگتری را پیاده کنند لذا اذهان را برای این تقلب بزرگ جلو جلو آماده میکنند .