به نقل از دادگستری کل استان تهران، غلامحسین اسماعیلی در سومین نشست شورای معاونین دادگستری کل استان تهران در سال جاری، به اهمیت انتخابات اشاره کرد  و افزود: امروز جامعه ما به شدت حال و هوای انتخاباتی به خود گرفته، اما توجه داشته باشیم که در این رابطه تکالیفی متوجه نامزدهای انتخاباتی، مجریان امر انتخابات و مردم و شهروندان است. در خصوص نامزدها بعضاً مشاهده می شود که موارد قانونی و اخلاقی رعایت نمی‌شود که امید است در روزهای باقی مانده اینگونه مسائل تکرار نشود.

وی تکالیف مجریان دست اندر کار انتخابات اعم از اثباتی و سلبی را چنین برشمرد: تلاش در جهت مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رأی و ایجاد بسترهای مناسب در این خصوص، برقراری امنیت انتخابات که بحمدالله با تلاش شبانه‌روزی متولیان این امر امنیت بی‌نظیری در کشور حکمفرماست، تامین سلامت و صحت انتخابات که ضروریست مرتباً ارتقا یابد،‌ پرهیز از استفاده و بهره برداری از اموال و امکانات دولتی برای تبلیغ نامزدها و اجتناب از انجام تبلیغات علیه یا له نامزدهای انتخاباتی.

اسماعیلی حضور گسترده مردم در انتخابات را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: بدون تردید، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات های پیش رو، موجب سربلندی و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان تهران در ادامه تصریح کرد: مهم ترین موضوع در انتخابات اعم از ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی انتخاب فرد اصلح است که شاخصه های مهمی چون باتقواتر بودن، انقلابی تر بودن، دشمن شناس تر بودن و کارآمدتر بودن دارد و باید به دقت مورد نظر قرار گیرد و این موارد در کلام بزرگان، علی الخصوص مقام معظم رهبری و ریاست معزز قوه قضاییه بارها مورد تأکید قرار گرفته است.