سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در حاشیه جلسه هییت دولت درباره آخرین اقدامات انجام شده برای حج 96 اظهار داشت: سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران فعال شدن مسیر حج برای زائران است. مذاکره کنندگان دو دور مذاکرات در عربستان داشتند و امروز سومین دور مذاکرات انجام می‌شود که پس از جمع بندی به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران شروطی را درمورد حج آینده اعلام کرده  و در صورتی که عربستان آن را بپذیرد زائران را اعزام می‌کنیم و اگر مانع شود باعث اعزام نشدن زائران ایرانی می‌شود.

وزیر ارشاد درباره  پرداخت نشدن بودجه قرآنی در سال 94 اظهارداشت: مسئولیت امور فرهنگی و قرآنی باید به ستادهای مربوطه سپرده شود، نیازمند تغییر ساختار در حوزه ساماندهی گسترش فرهنگ قرآنی هستیم و نهادهای مختلف که مسئولیت توسعه و گسترش حوزه قرآنی را دارند بخشی زیر نظر این وزارتخانه است و بخشی دیگر زیر نظر شورای توسعه فرهنگ قرآنی قرار دارند.

صالحی امیری درباره  فعالیت سینماها و تئاتر در ایام نوروز گفت: دراین ایام سینما و تئاتردر سراسر کشور فعال هستند و امیدواریم بتوانیم درخشان تر از سال گذشته به مردم خدمات دهیم.