مهرداد بذرپاش پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه نزدیک به چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، اظهار کرد: این سال فرصتی است تا وضعیت کنونی نظام اسلامی را بررسی و نقاط قوت و ضعف را پیدا کنیم تا در راستای تقویت قوت‌ها و تضعیف ضعف‌ها گام برداریم.

وی ناکارآمدی اقتصادی را یکی از تهدیدهای اصلی برای نظام اسلامی دانست و اضافه کرد: در حوزه اقتصادی با مشکلات بسیاری مواجه هستیم چرا که فرهنگ انقلاب در این حوزه تعمیق نداشته است و القای «ما نمی‌توانیم» در نسل جوان جامعه به صورت ویژه توسط دشمن داخلی و خارجی دنبال می‌شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام اقتصادی باید کمک حال دیگر بخش‌های مختلف جامعه باشد، تصریح کرد: اکنون نظام اسلامی برای دیگر بخش‌ها مشکل‌‌ساز شده است و نسل سوم این وضعیت را مشاهده کرده و با شبهات مختلف درگیر هستند؛ با پیشرفت تجهیزات ارتباطی در کشور با امواج شبهاتی که لحظه‌ای در حال ترویج است، روبرو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال این است که بگوید جمهوری اسلامی ایران نتوانسته مشکلات مردم را برطرف کند به همین علت باید روش‌های درستی برای رفع مشکلات در دستور کار قرار گیرد.

بذرپاش با اشاره به اینکه 260 هزار میلیارد تومان از محل بودجه‌های عمومی هزینه می‌شود، اضافه کرد: اگر برای هر اشتغال 50 میلیون تومان هزینه کنیم نباید به این اندازه بیکار در کشور داشته باشیم اما مسؤولان این مشکلات را به طرف خارجی ارجاع داده یا بر گردن گذشتگان می‌اندازند در حالی که این عملکرد ناامیدی را افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه برخی از مسؤولان ارشد ملی خروج جوانان از کشور را به مردم توصیه می‌کنند، اظهار کرد: این عملکرد آنها نشان می‌دهد که هیچ اعتقادی نسبت به آبادانی آینده کشور ندارند؛ برخی از نیروهای قدیمی انقلاب نیز ناامید و خسته شده و احساس می‌کنند که دیگر کاری از آنها ساخته نیست.

بذرپاش خاطرنشان کرد:‌ تلاش برای کارآمدی کشور به ویژه در حوزه اقتصادی باید به صورت جدی دنبال شود تا بتوانیم مشکلات کشور را رفع کنیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری گفت: در انتخابات گفتن و شنیدن مشکلات بیشتر می‌شود اما در فعالیت‌های انتخاباتی باید به دنبال رفع مشکلات مردم باشیم نه اینکه دین مردم را محل مبارزات انتخاباتی کرده و به دنبال دو قطبی‌سازی در حوزه فرهنگ و دین باشیم؛ دعواهای بر سر دین، مقدسات و گزاره‌های اصلی انقلاب اسلامی باید کنار گذاشته شود تا به نتیجه برسیم.