آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مهرداد بذرپاش نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری اظهار داشت: دشمنان به دنبال القای این مطلب هستند که دین اسلام پاسخگوی نیازهای مردم نیست و دین از سیاست جدا است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: امام خمینی(ره) در این زمینه فرموده‌اند " اسلام می‌تواند کل جهان را در کل اذهان اداره کند و پاسخگوی نیاز تمام مردم جهان باشد و در این میان عمل به مبانی دینی و اسلامی معرف اسلام ناب محمدی است".

وی بابیان اینکه این مردم بودند که در راه انقلاب جانفشانی کرده‌اند، گفت: همه مردم باید به میدان آمده و حضور حداکثری در انتخابات شکل بگیرد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه فقر، ظلم و جهل سه مقوله‌ای هستند که نباید در جامعه وجود داشته باشد، تصریح کرد: در میان این سه مقوله فقر مقوله مهمی است که مشکلات بسیاری برای مردم به وجود می‌آورد، در اسلام طوری برنامه تنظیم‌شده که هیچ فردی به‌عنوان فقیر در جامعه اسلامی وجود نداشته باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر اینکه از بین بردن  این سه مقوله از علائم و شعارهای اولیه اسلام است، گفت: باید در انتخابات کسانی به میدان بیایند که اسلام و قانون اساسی را اجرا کنند، ازاین‌رو باید اجماعی در میان انقلابی‌ها در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری به وجود بیاید.

وی خاطرنشان کرد: به همه انقلابی‌ها توصیه می‌شود با یک فداکاری از تشتت آرا بپرهیزند و از میان خود یک نفر را برای انتخابات پیش روی سال آینده انتخاب کنند و مهم‌ترین پیام بنده این است که با ازخودگذشتگی بر روی یک نفر اجماع کنند.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: اسلام و انقلاب اسلامی دشمنان فراوانی دارند و همه باید اجماع در انتخاب فرد اصلح در انتخابات داشته باشند.