شهباز حسن‌پور بیگلری نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه دوم اسفند) پارلمان در تذکری خواستار اقدام فوری دولت برای حل مشکل سیل در استان‌های جنوبی کشور شد و با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جلسه خارج از فقه‌ امروزشان پیرامون توجه به مناطق سیل‌زده گفت: از دولت و سازمان مدیریت و برنامه می‌خواهم برای یک لایحه 3فوریتی به‌منظور پیشگیری و مقابله با بحران‌ها و پدیده سیل، زلزله، ریزگردها، آتش‌سوزی و نظایر آن با تأکید بر مناطق حادثه‌خیز اقدام کند و آن را ارائه دهد.

وی افزود: از دولت می‌خواهم هرچه سریعتر منابع لازم جهت مقابله با بحران را از سازمان برنامه و بودجه به وزارت کشور اختصاص دهد. امروز شرایط به‌گونه‌ای است که بودجه مدیریت بحران در اختیار وزارت کشور نیست که اگر این کار صورت گیرد می‌توانیم در رخدادها واکنش سریع‌تری نشان دهیم.

به گزارش تسنیم، علی مطهری نایب‌رئیس مجلس که ریاست جلسه را به‌عهده داشت در پاسخ به تذکر نماینده سیرجان گفت: به‌دلیل اینکه رهبر انقلاب درباره توجه به مناطق سیل‌زده توصیه فرموده‌اند باید بگویم که تلاش‌های دولت در این چند روز اخیر در حد توان بوده و کارهایی شده است که ما تقدیر می‌کنیم اما طبعاً نیاز به کارهای اساسی احساس می‌شود.

وی افزود: اگر دولت احساس می‌کند که نیاز به یک بودجه کلانی دارد و لازم است لایحه دوفوریتی به مجلس بفرستد تا از صندوق توسعه ملی برای مناطق حادثه‌خیز برداشت شود، آن را ارائه کند و اجازه‌اش را از مجلس بگیرد تا طرح اساسی اجرا شود.

وی افزود: دولت این لایحه را ارائه کند تا در چند سال آینده با چنین حوادث ناگواری در مناطق حادثه‌خیز روبه‌رو نباشیم که متأسفانه هر سال نیز تکرار می‌شود.