محمدجواد ابطحی عضو فراکسیون ولایت مجلس با اشاره به اظهارات اخیر علی مطهری که با ذکر خاطره ای از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مدعی شده رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از اجرای حکم ۱۱۰ فرمانده نظامی که به جرم دخالت در انتخابات محکوم شدند، مانع شده بود، اظهار داشت: آقای مطهری جزء اولین کسانی است که در سال 74 به مرحوم هاشمی حمله کرد؛ وی اعلام کرد تا زمانی که این خانواده فاسد هستند مملکت روی خوشبختی را نمی بیند.

 

وی با بیان اینکه مطهری از منتقدین سرسخت آقای هاشمی به شمار می رفت، افزود: مطهری در انتخابات مجلس هشتم بنا به توصیه آقای احمدی نژاد در لیست اصولگرایان قرار گرفت چراکه آن ها نمی خواستند وی را در لیستشان قرار دهند که این اتفاق با توصیه رئیس جمهور سابق انجام گرفت.

 

ابطحی تاکید کرد: اگر مطهری مدعی است که مرحوم هاشمی انتخابات 84 را مهندسی شده تلقی می کرد چرا همان زمان در این باره موضع گیری نکرد؟! این افراد خیال می کنند انسان فراموش کار است و با خاطره سازی به دنبال  موج سواری هستند. آقای هاشمی درگذشته اند و نباید پشت سر فردی که در قید حیات نیست خاطره بسازیم. الحمدالله ما زنده ایم و اسناد نیز وجود دارد بنده حاضرم با آقای مطهری در این زمینه مناظره کنم.

 

عضو فراکسیون ولایت با بیان اینکه مطهری مواضع اصول گرایی اش را در سال های اخیر از دست داده است، ادامه داد: چیزی که باعث ناراحتی بنده می شود این است که این روزها می بینیم در فضای مجازی برخی  حرف ها و حرکات علی مطهری را به پای پدرش می نویسند و ناجوانمردانه به خاطر رفتارهای وی، به شهید مطهری حمله می کنند؛ این در حالی است که آقای مطهری از شخصیت های بزرگ اسلامی و دینی ما هستند.

 

ابطحی افزود: بنده یک بار خطاب به علی مطهری گفتم اگر شما فرزند نسبی شهید مطهری هستید بنده فرزند معنوی ایشان هستم چرا که هم کتاب هایش را خوانده ام و هم آنها را تدریس کرده ام.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام شواهد نشان می دهد که انتخابات 84، همانن انتخابات ۸۸ حماسی بود، و اگر آقای مطهری مدعی مهندسی شدن این انتخابات است باید پاسخ دهد که مجری انتخابات 84 چه کسی بود و اگر خلافی هم صورت گرفته باید از دولتمردان اصلاحات آن را مطالبه کند.