دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا در اولین مصاحبه خود با یک رسانه انگلیسی از اقدام بریتانیایی‌ها در خروج از اتحادیه اروپا تمجید کرد و گفت که همه دوست دارند هویت خودشان را داشته باشند.

وی گفت: رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا یک اقدام بزرگ بود. من فکر می‌کنم بریتانیا بسیار باهوش بود که رای به خروج داد.

ترامپ که 5 روز دیگر سکان هدایت کاخ سفید را بر عهده می‌گیرد افزود: همه کشورها می‌خواهند هویت خودشان را داشته باشند و بریتانیا نیز همینطور.

ترامپ در این مصاحبه که در نیویورک و در برج ترامپ انجام شده همچنین از ناتو و سیاست‌های مهاجرتی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان شدیدا انتقاد کرد. 

ترامپ در پاسخ به سوالی راجع به برقراری توافق تجاری میان دو کشور گفت: برگزیت بالاخره اتفاق می‌افتاد و اتفاق هم افتاد. من تصور می‌کنم این یک اقدام بزرگ بود و من با لندن توافق تجاری خواهم کرد. اوباما پیش از این گفته بود اگر بریتانیا به برگزیت رای مثبت بدهد در توافقات تجاری در ته صف خواهد بود. 

ترامپ در ادامه افزود: مرکل مهمترین رهبر اروپایی است. اگر به اتحادیه اروپا نگاه کنید آن مانند یک خودرو برای آلمان است. 

وی همچنین سیاست‌های مهاجرتی مرکل را کاملا اشتباه خواند و گفت: مهم نیست آدمها همه اشتباه می‌کنند!

ترامپ در این مصاحبه نیز بر اظهارات قبلی خود درباره سازمان پیمان آتلانتیک تاکید کرد. وی گفت: من خیلی وقت پیش نیز گفته بودم که ناتو مشکلاتی دارد و این یک سازمان کهنه و منسوخ است. اینها کاملا درست است. یکی اینکه این ساختار خیلی وقت پیش طراحی شده و قدیمی است و دیگر اینکه کشورها هزینه‌ای که باید بپردازند را نمی‌پردازند.