بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما در رابطه با موضوع فیش‌های نجومی در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد: کوتاهی دولت در پرونده حقوق‌های نجومی و ویژه‌خواری این شائبه را بین مردم ایجاد کرده که دولت بدلیل خویشاوندسالاری و قبیله‌گرایی خدای ناکرده عزم جدی بر مبارزه با فساد و اشرافیگری ندارد.

در ابتدای این نامه آمده است: با وجود دغدغه‌های جناب رئیس جمهور و دولتمردان در پرداختن به حاشیه‌ها و تمرکز کمتر ایشان در حوزه مسائل اصلی و دغدغه‌های مردم مثل معیشت و اقتصاد و حقوق‌های نجومی لازم دیدیم تا ابهامات و سئوالاتی که این روزها ذهن عموم مردم ایران اسلامی را درگیر کرده با شما در میان بگذاریم.

در ادامه تاکید شد: بر اساس نامه 2 ماه پیش حضرتعالی به ریاست محترم جمهوری قرار بود اسامی افرادی که خلاف قوانین حقوق‌های نجومی گرفته‌اند به دستگاه قضایی اعلام شود. هنوز بنا به گفته آقای محسنی اژه‌ای معاون اول محترم قوه قضاییه، دولت این اسامی را به دستگاه قضایی نداده است. سئوال جدی افکار عمومی از دولتمردان این است که چرا آقای روحانی و حضرتعالی که معاون اول ایشان هستید اسامی مدیران ویژه خوار و حقوق بگیران نجومی را به دستگاه قضایی نمی‌دهید؟

در قسمت دیگری از این نامه آمده است: حضرتعالی دربند7-1 نامه خود تاکید کرده بودید که وجوه غیرقانونی باید مسترد شود و همچنین در بند 8-3 آن آمده است که برخی از وزارتخانه‌ها تخصصی مانند وزارت نفت، بهداشت و ... موظف هستند برای بررسی موضوع کارگروهی را تشکیل و حداکثر تا یک ماه آینده نتیجه را اعلام کنند.حال با توجه به این که یک ماه از ضرب‌الاجل یک ماهه‌تان گذشته انتظار داریم هر چه زودتر نتایج  کارگروه‌های وزارت خانه‌های ذکر شده را به قوه قضاییه اعلام کنید. چرا که مقام معظم رهبری در موضوع فیش‌های نجومی تاکید داشتند که نباید برخورد با مسئله شامل مرور زمان شود و دستگاه قضا هم در این زمینه مهمترین علت کندی پرونده را اعلام نشدن اسامی از سوی شما و دولت اعلام کرده است.

این تشکل دانشجویی در ادامه تصریح کرد: با گذشت 5 ماه از انتشار اسناد فیش‌های نجومی مدیران و وعده حضرتعالی و دیگر افراد شاخص دولت یازدهم همچنان گزارش رسمی و شفافی از تعداد دقیق مدیران متخلف و میزان مبالغ دریافتی‌شان منتشر نشده است. حداقل انتظار افکار عمومی از دولت یازدهم این بود و این هست که دولت آنها را محرم بداند و به مانند بسیاری از موارد دیگر مثل برجام و قراردادهای نفتی و ...آنها را نامحرم نشمارد. انتشار آمارهای متناقض از سوی حضرتعالی و دیگر مسئولان دولت یازدهم این شائبه را در میان مردم ایجاد کرده است که دولت یازدهم یا خدای کرده بنای آن را ندارد یا اینکه توانایی آن را ندارد کار شناسایی مدیران متخلف را هم دنبال کند. لذا از حضرتعالی می‌خواهیم آمار دقیق و شفافی از تعداد مدیران متخلف و مبالغ دریافتی شان به اطلاع مردم برسانید.

در ادامه تاکید شد: رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر صاحبان فیش‌های نجومی را خائن دانسته و آنها را لایق  تصدی مدیریت‌ها و مسئولیت‌های نظام اسلامی ندانسته و خواستار عزل شان شده بودند. با توجه به صراحت کلام رهبر معظم انقلاب مبنی بر مجازات مدیران متخلف، شما می‌بایستی افراد متخلف را مطابق قانون و منطبق با انتظار عمومی مردم ایران اسلامی، جهت محاکمه به قوه قضاییه معرفی می‌کردید تا لبه تیز قانون پاسخ محکمی به آن‌هایی باشد که آبروی نظام را به حراج گذاشته‌اند سئوال ما دانشجویان ایران زمین از شما این است که در قبال انتظار افکار عمومی و دستورات قاطع رهبر معظم انقلاب در برخورد با مدیران متخلف چه کرده‌اید؟ تاکنون چه میزان از این اموال نامشروع به بیت‌المال برگردانده شده و چه تعداد از مدیران متخلف چه آنانی که حقوق‌های نجومی را گرفته‌اند، چه آنانی که دستور این حقوق‌ها را صادر و امضاء کرده‌اند و چه آنهایی که مصوبه‌ای غیرقانونی مصوب کرده‌اند عزل شده‌اند؟

بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما اظهار داشت: عدم شفافیت و تعلل و کوتاهی دولت در پرونده حقوق‌های نجومی مدیران متخلف و ویژه خوار و پرونده‌های این چنینی این شائبه را بین مردم ایجاد کرده است که دولت محترم بدلیل خویشاوند سالاری و قبیله گرایی خدای ناکرده عزم جدی بر مبارزه با فساد و اشرافیگری ندارد.

در ادامه خطاب به جهانگیری آمده است: انتظار جنبش دانشجویی مسلمان از حضرتعالی این است که با گذشت بیش از 5 ماه از مسئله تلخ حقوق‌های نجومی به شعار و سخنرانی و بیانیه درمانی در این موضوع پایان داده و با اقدام و عمل و ارائه اسامی مدیران متخلف و ویژه خوار به دستگاه قضا صداقت دولت یازدهم در مبارزه با فساد اقتصادی را اثبات نمایید.

در خاتمه این نامه تاکید شده است: ما دانشجویان بسیجی دانشگاه صدا و سیما با توجه به روحیه آرمانگرایی و عدالتخواهی با پی‌گیری پرونده فیش‌های نجومی تا رسیدن به نتیجه مطلوب به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر به مطالبه گریمان در این زمینه ادامه خواهیم داد و در پایان از شما دعوت می کنیم با بازگشایی دانشگاه ها در فضای باز و آزاد اندیش دانشگاه صدا و سیما حاضر شوید و پاسخگوی سئوالاتمان باشید.