تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (17 مرداد 95) از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

نادر قاضی‌پور، علیرضا محجوب و محمد فیضی نمایندگان ارومیه، تهران و اردبیل در تذکر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار برخورد سریع با روزنامه طرح نو به علت توهین به قوم آذری شدند.

جهانبخش محبی‌نیا و اکبر رنجبرزاده نماینده مردم میاندوآب و اسدآباد در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار اقدام عاجل جهت انعقاد پیمان‌های دوجانبه و چندجانبه پولی با کشورهای جهان شدند.

امیر خجسته نماینده مردم همدان در تذکری به وزیر دادگستری خواستار توجه جدی و مبارزه با قاچاق کالا توسط سازمان تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های نظارتی شد.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در تذکری به وزیر صنعت خواستار برخورد با مدیران بخش صنعت که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند، شد.

محمدرضا امیرحسن‌خانی نماینده مردم طبس در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار جلوگیری از اجبار دانش‌آموزان به انتخاب رشته‌های خاص شد و آن را خلاف قانون اساسی دانست.

قلی الله‌قلیزاده نماینده مردم کلیبر در تذکری به وزیر وزرای نیرو و امور خارجه خواستار انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از آلودگی رودخانه مرزی ارس توسط کشور ارمنستان شد.

اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در تذکری به رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات در خصوص ترکیب شورای عالی مجازی اعلام کرد 7 عضو از 13 عضو شورای عالی فضای مجازی از مجموعه دولت است که نتیجه اقدامات آن نامعلوم و نامشخص است.

جلیل مختار نماینده مردم آبادان به همراه 20 نفر از نمایندگان به وزیر نفت ضرورت اجرای تعهد استخدام دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه نفت را متذکر شدند.

سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی به وزیر امور خارجه در مورد عدم توجه به بدعهدی‌های آمریکا در مسئله برجام و لغو نشدن تحریم‌ها تذکر داد.

احمد سالک نماینده مردم اصفهان در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار صدور دستور جدی و نظارت بر اجرایی شدن قانون امر به معروف و نهی از منکر شد.