نمایندگان در جلسه علنی امروز با یک فوریت لایحه اصلاح قانون بودجه سال 95 موافقت کردند.

گفتنی است در مقدمه لایحه مذکور آمده است: نظر به لزوم افزایش توان تسهیلات‌گیری بانک‌ها، خروج از انجمادبخشی از منابع بانکی، افزایش دسترسی بنگاه‌ها به نقدینگی، خروج اقتصاد کشور از رکود و نیز افزایش سرمایه بانک‌های دولتی و همچنین تسویه بدهی‌های دولت به نظام بانکی کشور جهت مرتفع نمودن مشکلات مذکور و پرداخت بدهی‌های سازمان بیمه سلامت ایران و با توجه به اینکه اجرای بندهای "ب" و "ح" تبصره 14 و تبصره 22 قانون بودجه سال 1395 کل کشور با مشکل روبروست، این لایحه تقدیم مجلس می‌شود.

در ادامه علی لاریجانی پس از تصویب لایحه مذکور در مجلس گفت: این لایحه به کمیسیون مربوطه ارجاع داده می‌شود و نمایندگان طبق آیین‌نامه باید نظرات و پیشنهادات خود را در کمیسیون مربوطه مطرح کنند.

علی لاریجانی پیش از بررسی لایحه اصلاح قانون بودجه 95 افزود: این لایحه در ابتدا به صورت دو فوریت تقدیم مجلس شد اما دو فوریت بودن آن ضرورتی ندارد و اگر به صورت یک فوریت مطرح شود نمایندگان نیز فرصت آن را دارند که با دقت لایحه مذکور را بررسی و به اظهارنظر بپردازند.

در جریان اظهارات موافق و مخالفان یک فوریت لایحه اصلاح قانون بودجه 95 تعدادی از نمایندگان تذکراتی را ارائه دادند که براساس آن اسدالله عباسی در تذکری با استناد به ماده 158 و 159 آیین نامه افزود: بهتر بود که پس از توضیح پیشنهاد دهنده این لایحه، در مورد دو فوریت یا یک فوریتی آن تصمیم گیری می شد لذا باید رئیس جلسه اجازه دهند تا پیشنهاد دهنده توضیحات خود را داده ونمایندگان موافق ومخالف نیز اظهارنظر کنند سپس با رأی نمایندگان دو فوریت یا یک فوریت لایحه مذکور تعیین تکلیف می شد.

همچنین علیرضا سلیمی نیز در تذکری آیین نامه ای به موضوعات مذکور اشاره کرد و گفت: دولت لایحه دو فوریتی داده و باید دو فوریت آن مورد بررسی قرار می گرفت.

رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: البته نیز این امکان وجود داشت که بعد از اظهارات پیشنهاد دهنده و بر طبق آیین نامه نسبت به فوریت آن عمل می شد.

لایحه مذکور با 142 رای موافق، 71 رای مخالف و 12 رای ممتنع مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.