به گزارش پارس به نقل از  آرمان کرمان، حسن هانی زاده در گفتگو اختصاصی در واکنش به اظهارات ظریف در حاشیه کنفرانس مونیخ مبنی براینکه مانعی برای همکاری با آل سعود وجود ندارد، گفت: با توجه به سیاست دولت یازدهم در خصوص تشنج زدایی و ایجاد رابطه با کشورهای منطقه به نظر می رسد که این سیاست جواب نخواهد داد و باید روش تهاجمی تری را در پیش گرفت.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: به ویژه عربستان که در طول سال های اخیر نقش کاملاً تخریبی ایفا کرد و یک جبهه وسیع علیه جمهوری اسلامی برای تخریب روند مذاکرات ایران و 1+5 ایجاد کرد و الان نیز با رژیم صهیونیستی رابطه کاملا گسترده ای را علیه ایران برقرار کرده است.

وی افزود: این امر نشان می دهد که عربستان تحت هیچ شرایطی مایل نیست که با ایران همکاری کرده و سیاست متوازنی اتخاذ کند به همین دلیل به نظر می رسد که دستگاه دیپلماسی ایران باید سیاست دیگری را برای عربستان اتخاذ کند.

هانی زاده عنوان کرد: تجربه نشان داده است هرچه سیاست های ایران تهاجمی تر باشد بیشتر به سمت آن تمایل نشان می دهند و دیپلماسی لبخند و مماشات جواب نخواهد داد.

وی اذعان کرد: به نظر می رسد ظریف تلاش می کند رابطه ایران و عربستان به حالت اولیه خود برگردد اما اظهار نظرهایی داشته که با سیاست های تهاجمی عربستان هم خوانی زیادی ندارد و ظریف باید به شدت از این سیاست ها انتقاد کند.

این کارشناس مسائل سیاسی باتاکید براینکه ایران هیچ گونه تمایلی به برقراری رابطه با عربستان ندارد،خاطرنشان کرد: در حوزه های مردمی و ملی عربستان منفورترین رژیم بعد از رژیم صهیونیستی تلقی می شود و بر همین اساس اظهارات ظریف قابل انتقاد می باشد.