به گزارش پارس به نقل از ایرناصالحی امروز (دوشنبه) در حاشیه پنجاه و نهمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: همانطور که مردم ایران هم می دانند در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) صراحتا بیان شده است که ایران می تواند به عنوان یک عضو فعال تامین کننده نیازهای سوخت غنی شده بانک سوخت قزاقستان عمل کند؛ از این رو در این دیدار ما خواهان کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی نحوه عملکرد خود با این کشور بودیم.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: فعالیت های این بانک سوخت برای ذخیره سازی اورانیوم به صورت جدی هنوز آغاز نشده است ولی یک ماه پیش توسط 'یوکیا آمانو' مدیر کل آژانس انرژی اتمی در مقر آن در قزاقستان گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، صالحی که صبح یکشنبه برای شرکت در پنجاه و نهمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی به وین سفر کرد، روز گذشته با آقای شکولنیک وزیر انرژی قزاقستان دیدار و گفت و گو کرد و طرفین با تاکید بر روابط دوستانه و بسیار نزدیک دو کشور، بر گسترش هر چه بیشتر این روابط به ویژه در حوزه انرژی تاکید کردند.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در این دیدار توضیحاتی درباره برجام و و اشاره ای که در متن این تفاهم نامه درباره بانک ذخیره سوخت هسته ای قزاقستان شده است، به همتای قزاقستانی خود ارائه کرد.

پنجاه و نهمین کنفرانس پنج روزه آژانس بین المللی انرژی اتمی با حضور 164 عضو آژانس از امروز (دوشنبه) در مقر این نهاد بین المللی در وین آغاز به کار کرد.