شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین روز شنبه طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با این ادعا که ایران سیاست‌های سلطه‌طلبانه‌ای دارد، گفت: برقراری روابط طبیعی با ایران در گروی این امر است که این کشور از سیاست‌های سلطه‌طلبانه خود دست بردارد و به حسن همجواری و عدم دخالت در امور کشورها پایبند باشد و به اشغال سه جزیره اماراتی پایان دهد.

وی گفت که ایران باید به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در زمینه موشک‌های بالستیک و سایر سلاح‌ها عمل کند.

وزیر خارجه آل خلیفه در ادامه گفت: قطر از حوادث تروریستی برنامه‌ریزی شده در بحرین حمایت کرده است.

وی افزود: دیگر قابل قبول نیست که بین ما کشورهایی باشند که از تروریسم حمایت می‌کنند و به اشغال کشورها و دخالت در امور کشورهای همسایه می‌پردازند.

وزیر خارجه بحرین گفت: اگر قطر در گفتگو جدی است، پس باید با شفافیت تمام، به خواسته‌های ما که در بیانیه نشست قاهره مطرح شده است، پاسخ مثبت بدهد.

وی با تروریست خواندن حزب‌الله و نیروهای انصارالله یمن، مدعی شد که ایران از گروه‌های تروریستی در منطقه همچون حزب‌الله و شبه نظامیان انصارالله حمایت می‌کند.

آل خلیفه در ادامه از جامعه جهانی خواست که به منظور حمایت از غیرنظامیان در سوریه و ملزم کردن همه به قطعنامه‌های آتش‌بس و مناطق کاهش تنش، تلاش‌های بیشتری انجام دهد.

وی تاکید کرد که بحرین از راه حل سیاسی در سوریه که تضمین کننده وحدت این کشور باشد و به دخالت خارجی و تروریسم پایان دهد، حمایت می‌کند.

وزیر خارجه بحرین در ادامه درباره درگیری بین فلسطین و اسرائیل گفت که کشورش از گامهای مثبتی که گروه‌های فلسطینی برای پایان دادن به اختلافات خود برداشته‌اند، حمایت می‌کند.

وی افزود: صلح محقق نمی‌شود مگر اینکه اسرائیل از تمام اشکال خشونت علیه فلسطینیان دست برداشته و فعالیت‌های شهرک‌سازی و تجاوز به مقدسات را متوقف کند.