به نقل از اسپوتنیک، سرویس امنیت فدرال روسیه چند تن از اعضای گروه داعش را که در صدد انجام حملات تروریستی در مسکو بوده اند، دستگیر کرده است.

بر اساس بیانیه سرویس امنیت فدرال، یک نماینده از گروه تروریستی داعش سوریه در روسیه راهنمایی‌های لازم برای انجام این حملات را ارائه می‌داده است.

در جریان تحقیقات اولیه، مشخص شد برنامه‌ها برای انجام حملات تروریستی از جانب سرکرده‌ها و فرستاده‌های داعش از سوریه سازمان‌دهی می‌شده است.

این نهاد امنیتی اشاره کرد افرادی دستگیرشده قصد داشتند در زیرساخت‌های حمل و نقل مسکو و نیز بازارهای بزرگ در این شهر دست به حملات تروریستی بزنند.

در بیانیه سرویس امنیت فدرال روسیه آمده است: «عناصر دستگیر شده این گروه تروریستی شامل مامور راهنمای انجام این حملات که خود فرستاده داعش بوده است، یک سازنده مواد منفجره و دو بمب‌گذار احتمالی انتحاری می‌شوند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «برنامه این گروه تروریستی مبنی بر انجام تعدادی از حملات تروریستی در مناطق شلوغ، در وسایل حمل و نقل عمومی و مراکز خرید بزرگ در مسکو با استفاده از بمب‌گذاران انتحاری و مواد منفجره قدرتمند در مسکو خنثی شد.»

همچنین، کارگاه ساخت مواد منفجره و چند بمب ابداعی کنار جاده‌ای نیز در طی یک عملیات ویژه در حومه مسکو کشف و منهدم  شد.

از میان افراد دستگیر شده 3 نفر از اتباع کشورهای آسیای مرکزی و یک نفر تبعه روسیه بوده اند.

در هفته گذشته، رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه که ریاست کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه را نیز بر عهده دارد اعلام کرد حملات تروریستی گروه‌هایی مانند داعش همچنان مناطق شلوغ در این کشور را تهدید می‌کند.