به گزارش پایگاه اینترنتی واشنگتن فری بیکن، پمپئو افزود: تصور می کنیم منصفانه باشد که چنین تصور کنیم که گردن نهادن ایران به توافق هسته ای مانند یک مستاجر بد است. اگر شما صاحبخانه باشید، اجاره خانه باید در دهم هر برج پرداخت شود. شما چند بار با مستاجر تماس می گیرید تا اینکه چک اجاره خانه را تحویل دهد. روز بعد شما می بینید که یک کاناپه کهنه در میان حیاط افتاده است و هنگامی که از مستاجر درخواست می کنید که آن را بردارد، در حالی که می دانید که تمایلی به این کار ندارد، در برابر شما مقاومت می کند و می گوید: من آن را دور نخواهم انداخت. شما دوباره اصرار می کنید و در نهایت این مبل دور انداخته می شود.

وی مدعی شد:این شبیه اطاعت امروزین ایران از برجام است.این امربا بی میلی و مقاومت صورت می گیرد. آنها مرزها و خط قرمزهای آن (توافق هسته ای) را جابه جا می کنند.تصور می کنم که رئیس جمهوری یا شاید وزیر خارجه به همراه رئیس جمهوری (آمریکا) این عبارت را به کار برده اند که همه کارهایی که آنان (ایران) در باره این توافق می کنند، آشکارا در راستای اجرای مفهوم و روح اصلی آن نیست که ایجاد ثبات در منطقه خاورمیانه می باشد. آنها این کار را نکرده اند.

پمپئو افزود: وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش چهارشنبه گذشته، آنها را بزرگ ترین حامی تروریسم در جهان معرفی کرد

بیل گرتز خبرنگار این سایت به پمپئو گفت: با اینکه شما در گذشته چنین مطرح کرده بودید که ایران از برجام و توافق هسته ای آن طور که باید و شاید پیروی نمی کند، اما دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، اخیرا تائید کرده است که تهران آن را اجرا می کند.

پمپئو درپاسخ گرتز که پرسید: آیا شما در باره گردن نهادن تهران به توافق هسته ای، شک و تردیدی دارید، گفت: نمی توانم هیچگونه اطلاعات محرمانه و سری در اختیار شما قرار بدهم و و پاسخ شما را به سخنان به رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در باره اجرای برجام، واگذار می کنم.

 طرح تشدید تحریم های ایران، روسیه و کره شمالی روز سه شنبه در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد.این مصوبه باید در مجلس سنا نیز به تصویب برسد و سپس برای اجرایی شدن از سوی رئیس جمهوری آمریکا امضا شود.

این درحالی است که چند روز قبل وزارت خارجه آمریکا پایبندی ایران به برجام را در گزارشی به کنگره تایید کرد.