سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای از مدارکی سخن گفت که نشان می دهد، دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور کنونی آمریکا از تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل علیه شهرک‌ سازی‌ های این رژیم حمایت کرده است.

بر این اساس، «دیوید کیز» (David Keyes) سخنگوی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه خبری CNN مدعی شد: مدارکی قطعی در اختیار داریم که نشان می‌ دهد دولت «اوباما» از تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه شهرک‌ سازی‌ های (رژیم) اسرائیل در کرانه باختری حمایت کرده است.

سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: مدارک محکمی از منابع عربی و بین المللی داریم که ثابت می‌ کند دولت اوباما در تنظیم و ارائه این قطعنامه و تلاش برای تصویبش نقش داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: همانطور که نتانیاهو نیز گفت، دوست نمی تواند دوست خود را به شورای امنیت سازمان ملل ببرد. ما نگرانی خود را از این اقدام اعلام می کنیم.

«دیوید کیز» تأکید کرد: آنچه به نظر می رسد، تنها ماندن (رژیم) اسرائیل است و این امر به معنی رها شدن سیاست بلند مدت آمریکائی ها است.

سخنگوی نتانیاهو افزود: البته تصمیم نهائی درباره این رویداد به دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا منوط خواهد بود.

گفتنی است، در ساعات پایانی روز جمعه (سوم دی ماه) شورای امنیت با تشکیل یک جلسه‌ قطعنامه‌ ای که خواستار توقف فوری شهرک‌ سازی‌ های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی ۱۹۶۷ و «کرانه باختری» می‌ شد را با ۱۴ رأی مثبت و ۱ رأی ممتنع آمریکا به تصویب رساند؛ اقدامی که عصبانیت این رژیم جعلی را به همراه داشته است.