صدها مامور پلیس انگلیس به سوءاستفاده از قدرتشان برای استفاده‌های غیراخلاقی از مردم، از جمله قربانیان جرائم، متهم شده‌اند.
 
ناظران با انتشار این گزارش، این فساد را یکی از بدترین ها در نوع خود خواندند و نیروهای امنیتی را به دلیل تلاش برای سرپوش گذاشتن بر آن سرزنش کردند.
 
سازمان بازرسی از ماموران پلیس انگلیس هنگامی به انجام این تحقیقات پرداخت که ترزا می، نخست وزیر این کشور، خواستار بررسی سطح سوء‌استفاده‌های قدرتی در نیروی پلیس این کشور شد.
 
در بررسی های ابتدایی صورت گرفته، این سازمان 400 مورد گزارش شده از این گونه سوء‌استفاده‌ها را در طول 2 سال گذشته کشف کرد. مایک کانینگهام، یکی از محققان این پرونده، اظهار کرد این موضوع احتمالا بسیار گسترده‌تر از آمار و ارقام منتشر شده است.
 
وی در ادامه افزود: "این مساله یکی از بدترین نمونه های فساد است، هنگامی که یک حفاظت کننده از اعتماد و اطمینان یک فرد آسیب دیده سوء استفاده می کند. هیچ مورد سوء استفاده شدیدتری از اعتماد عمومی وجود ندارد."
 
این اتهامات در مجموع 334 نیروی پلیس را شامل می شود. بیشتر افرادی که مورد سوء استفاده قرار گرفته اند نیز از قربانیان جرایم خانگی و بازداشت شدگان با مشکل مواد مخدر و یا الکل بوده اند.
 
در پی انتشار این گزارش "دیم آن اورز"، رئیس کمیسیون مستقل شکایات پلیس، نامه‌ای به تمام روسای پلیس محلی در انگلیس و ویلز نوشته و از آن ها درخواست کرده تا به پرونده های این چنینی رسیدگی شود.