رئیس جمهور ترکیه امروز در اظهاراتی اعلام کرد که قرار است دو روز آینده به روسیه سفر کند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز در سخنان خود در شهر مرکزی «قیصریه» (Kayseri) اعلام کرد که قرار است ۶ دسامبر (پس فردا سه شنبه) به همراه «بنعلی ایلدریم» نخست وزیر این کشور عازم مسکو شود.

وی قرار است در این سفر ضمن دیدار و رایزنی با مقامات بلندپایه مسکو، استفاده از لیره (پول ملی ترکیه) در تبادلات تجاری با روسیه را مطرح کند.

لازم به ذکر است، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز گذشته در اظهاراتی اعلام کرد که به دنبال تجارت با کشورهای ایران، روسیه و چین با استفاده از واحدهای پول ملی‌ این کشورها است.

وی که در مراسم افتتاحیه فروشگاهی در استانبول شرکت کرده بود، تصریح کرد که به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه برقراری روابط تجاری با واحدهای پول ملی دو کشور را پیشنهاد کرده است. 

«رجب طیب اردوغان» در ادامه درباره پیشنهادش به پوتین گفته بود: به وی گفتم که بیایید تجارت میان دو کشور را با واحدهای پول ملی‌ مان انجام بدهیم. هر چه من از شما می خرم، پولش را به «روبل» پرداخت می کنم و هر چه شما از من می خرید، به «لیر» ترکیه پرداخت کنید. به بانک های مرکزی مان دستورات لازم را  داده‌ ایم و سعی داریم تا روابط تجاری فیمابین با این کشورها را با این روش به انجام رسانیم.