وزیر دفاع آمریکا امروز در اظهاراتی مدعی شد که با هدف خشکاندن ریشته خشونت های (تروریست های) داعش، نیروهای ائتلاف باید به حضور نظامی خود به ویژه در عراق ادامه دهند.

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا امروز بدون اشاره به کمک های پیدا و پنهان غرب در پیدایش و گسترش گروهک های تروریستی در سوریه و عراق از جمله هلی بُرن تجهیزات و ادوات نظامی برای آن ها گفت: برای حصول اطمینان از اینکه داعشِ شکست خورده؛ مغلوب خواهد ماند، لازم است تا با آن دسته از نظامیان خارجی که در تلاشند با گریز از دست داعش به تجدید قوای خود بپردازند مقابله شود.

وی درادامه تصریح کرد: برای رسیدن به چنین هدفی است که باید نه تنها آمریکا بلکه نیروهای ائتلاف نیز به حضور نظامی خود در این کشور ادامه دهند.

رئیس پنتاگون تأکید کرد: ائتلاف در عراق باید کمک هایش را ادامه داده، به تجهیز نیروهای پلیس محلی و آموزش نظامیان عراق تداوم بخشد.

این در حالیست که گذشت قریب به دو سال از مداخله ائتلافِ به اصطلاح مبارزه با داعش در عراق به سرکردگی آمریکا، نشان داده است این گروه دست آوردی جز کشتار غیرنظامیان و حمایت از تکثیر و گسترش گروه هک های تکفیری نداشته است؛ مسأله ای که به ویژه پس از ورود محور مقاومت به میدان مبارزه با تروریست ها بیش از پیش بر همگان عیان گردید.