سخنگوی ائتلاف جوانان انتفاضه امروز شنبه در اظهاراتی مطبوعاتی در غزه تصریح کرد که روز 15 ماه می که مصادف است با فردا یکشنبه است باید روز خیزش سراسری و بازگشت به شهر و روستاهای فلسطینی باشد و این روز را باید به روز رویارویی با اشغالگران در سراسر اراضی اشغالی با انواع سلاح سرد و گرم و عملیات زیرگیری با خودرو تبدیل کرد.

وی همچنین اظهار داشت که  شصت و هشتمی سالروز اشغال فلسطین باید روز تجدید بیعت ملت فلسطین با سرزمین خویش باشد. او از تمامی ملت فلسطین و گروه ها و جریان های فعال آن برای مشارکت گسترده در تظاهرات های فردا یکشنبه دعوت به عمل آورد.

ائتلاف جوانان انتفاضه خاطر نشان کرد که حق بازگشت حقی فردی و دسته جمعی است و هیچ کس حق چشم پوشی از این حق را ندارد، چرا که حقی مقدس و غیر قابل چشم پوشی است و هیچ مذاکره ای هم بر سر آن انجام نمی گیرد.

سخنگوی ائتلاف انتفاضه بر مخالفت قاطع ملت فلسطین با هرگونه طرح میهن جایگزین و یا سیاست ها و توطئه های دشمنان برای حذف و نابودی هویت ملی فلسطین و محروم کردن فلسطینیان از ابتدایی ترین حقوق خویش تاکید کرد و خواستار تحقق هرچه سریع تر آشتی ملی و کنار گذاشتن دودستگی و اختلافات داخلی شد. این ائتلاف تصریح کرد که نیاز به تحقق آشتی ملی و وحدت ملت فلسطین بیش از هر زمان دیگری احساس می شود و باید با دشمن با زبانی که می فهمد که همان زبان زور و قدرت است، وارد مذاکره شد.

ائتلاف جوانان انتفاضه اعلام کرد که تمامی موسسات و سازمان های بین المللی روز دوشنبه 16/5/2016 در اعتراض به سکوت جامعه جهانی در قبال تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین تعطیل خواهد بود. این ائتلاف عموم ملت فلسطین را به تظاهرات مقابل مقر سازمان ها و نهادهای بین المللی و ابلاغ پیام اعتراض خود به نمایندگان این سازمان ها فراخواند تا این پیام ها در نهایت به گوش جهانیان برسد.

ائتلاف مذکور در پایان بیانیه خود از جوانان فلسطینی و انتفاضه مبارک آنان علیه دشمن صهیونیستی که لرزه بر اندام اشغالگران انداخته است تمجید کرد.

فردا یکشنبه 15/5/2016 مصادف است با شصت و هشتیم سالروز فاجعه اشغال فلسطین در سال 1948. در کشتارهای سال 1948 که در نهایت به تاسیس رژیم صهیونیستی و اشغال بخش عمده ای از اراضی فلسطینی منجر شد، بیش از 15 هزار فلسطینی به شهادت رسیده و صدها شهر و روستای فلسطینی تخریب شده و صدها هزار نفر آواره و بی خانمان شدند.