رمضان عبدالله شلح دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین که در تهران به سر می‌برد، امروز (یکشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه کشورمان با محمدجواد ظریف وزیر خارجه دیدار و در خصوص آخرین تحولات فلسطین به گفت‌وگو پرداخت.

وی روز گذشته نیز با علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

رمضان عبدالله در دیدار با ولایتی با بیان اینکه متاسفانه در جهان عرب حساسیتی نسبت به فلسطین و مردم مظلوم آن وجود ندارد، گفت: همه تلاش خود را برای نشان دادن ایران به عنوان دشمن اصلی گذاشته‌اند و در این جهت حتی با دشمنان اسلام هم متحد و هماهنگ شده‌اند و این بسیار تاسف برانگیز است، در حالی که جمهوری اسلامی ایران عامل ثبات و صلح منطقه محسوب می‌شود.
 

دیدار رمضان عبدالله شلح با ظریف +عکس


رئیس جنبش جهاد اسلامی افزود: ما تاکید داریم که رژیم صهیونیستی تنها دشمن اسلام است اما آنان تلاش می‌کنند که نام فلسطین را به فراموشی بسپرند و همه را به سمت دشمنی با ایران سوق دهند و ما این توطئه را می‌شناسیم و احساس تکلیف می‌کنیم برای حفظ و حمایت از ایران و اجازه نمی‌دهیم که مسیر مبارزه در مبارزه با رژیم صهیونیستی منحرف شود.

ولایتی هم ضمن خوش آمدگویی و اظهار خرسندی از این ملاقات گفت: بعد از تلاش غربی‌ها برای تجزیه جهان اسلام و سقوط قدس، با بیداری جهان اسلام بار دیگر تجزیه کشورهای اسلامی محقق نخواهد شد و جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین و ملت های تحت ظلم منطقه حمایت خواهد کرد و خواب شوم دشمنان در تجزیه و تسلط بر کشورهای اسلامی تعبیر نخواهد شد.

وی افزود: کسانی که اسلام را با تمام وجود خود درک می‌کنند غصه و دغدغه همیشگی آنان اسلام و حفظ یکپارچگی آنان است و رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری نیز با این نگاه و همین دغدغه به عرصه مبارزه با بدخواهان اسلام و حمایت و پشتیبانی از ملت مظلوم وارد شده‌اند و این روند با قوت بیشتر به ویژه برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در جمهوری اسلامی ایران هیچ تردیدی برای مقابله با دشمنان اسلام وجود ندارد و این سیاست اصولی و بنیادین مقام معظم رهبری است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نسبت به مقاومت و گروه‌های مختلف جهادی اشراف داشته و آنان که در اتخاذ مواضع دقیق و منطقی تزلزل داشته‌اند متضرر شده‌اند و هر جا کار مثبت شده عده‌ای تلاش می‌کنند که آن را خراب کنند، اما پیروزی با مقاومت و ایستادگی به دست خواهد امد و ایران از حقوق حقه خود کوتاه نخواهد آمد.

در پایان رمضان عبدالله تصریح‌کرد: می‌دانیم جمهوری اسلامی ایران در شرایط سختی قرار داشته است و توطئه‌های فراوانی را پشت سر گذاشته، اما امید مسلمانان به ایران است و از اهتمام مسئولان عالی نظام و به ویژه رهبر معظم انقلاب تقدیر و تشکر می‌کنیم.

به گزارش فارس، رمضان عبدالله شلح و هیأت همراهی بعدازظهر امروز در تالار تشریفات مجلس شورای اسلامی با علی لاریجانی رئیس مجلس دیدار می‌کند.