به گزارش خبرنگار پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک خاخام صهیونیست مدعی شد فرانسه و اروپا در حال تقاص پس دادن بابت فاجعه هولوکاست هستند.

 

به گزارش جروزالم پست؛ "داو لیور،" خاخام صهیونیست، سالها پیش به اراضی اشغالی سفر کرد و رهبری مذهبی گروهی از شهرک‌نشینان را در کرانه باختری بر عهده گرفت. این خاخام صهیونیست در سخنانی وقیحانه مدعی شد: فرانسه مستحق آنچه بر سرش آمد، بود. اروپا در حال تقاص پس دادن هولوکاست و بلایایی است که 70 سال پیش بر قوم یهود تحمیل شد.

 

این خاخام پرحاشیه سالها پیش کتابی به نگارش درآورده بود و در آن مدعی شد هنگام جنگ می‌توان غیر‌نظامیان غیریهود را کشت. همین موضوع موجب شد پلیس رژیم صهیونیستی وی را احضار کند تا درباره اتهام تحریک به خشونت علیه غیرنظامیان پاسخ دهد؛ او تمام اتهامات را رد کرد و پلیس نیز متقاعد شد خاخام مذکور را جریمه نکند.

 

لیور سال گذشته متنی را منتشر کرد که در آن نابودی کامل غزه برای برقراری صلح در اراضی اشغالی کاری مجاز شمرده می‌شد. او مدعی شده بود: صحبت کردن درباره حقوق بشر و توجه به آن در زمانیکه برادران ما در سراسر اسرائیل در معرض خطر هستند، کاملا بی‌معنی و بیهوده است.