حمیدرضا حاجی بابایی اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛ در جریان بررسی مواد ارجاعی لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور با الحاق یک ماده به این لایحه موافقت کردند.

 

وی افزود: براساس این ماده الحاقی کلیه رانندگان وسائط نقلیه سنگین راهداری، راهسازی و بین شهری که دارای 30 سال سابقه گواهینامه پایه یکم رانندگی هستند و به مدت 25 سال سابقه پرداخت حق بیمه به بیمه‌ها دارند می‌توانند بازنشسته شوند.

 

حاجی‌بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت مکلف به احتساب سنوات ارفاقی به عنوان سنوات قابل قبول دستگاه‌های مشمول این قانون شد، تصریح کرد: دولت مکلف است سنوات ارفاقی را به عنوان سنوات قابل قبول تلقی و مطابق تبصره این ماده توسط سازمان تامین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول و براساس میانگین دو سال آخر پرداخت حق بیمه سنوات ارقاقی از تاریخ بازنشستگی آنان اقدام کند.

 

وی اظهار داشت: شرکت‌ها، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی می‌توانند صرفا با استفاده از منابع مالی خود؛ کارکنان واجد شرایط را به نحو مقرر در این ماده بازنشسته کنند.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس بیان کرد: صندوق‌های بازنشستگی بابت پرداخت حقوق بازنشستگی و یا حق بیمه سهم مستخدم و یا کارفرما نسبت به سنوات ارفاقی از محل اعتبارات سالانه دستگاه‌های اجرایی مشمول تامین و به صندوق‌های مذکور پرداخت می‌شود.