به گزارش پارس،به نقل از باشگاه خبرنگارانوجود پیشرفت تکنولوژی و ورود فناوری های جدید، ارتباطات میان خانواده ها علاوه بر تلفن های همراه از طریق تلفن ثابت همچنان صورت می گیرد و به گونه ای که هر خانوار در خانه خود حداقل یک خط تلفن ثابت دارد.

اما با توجه به افزایش جمعیت و ساخت و سازهای جدید در نقاط مختلف کشور و همچنین در شهرهای پرجمعیت از جمله تهران ،همچنان ثبت نام خط تلفن ثابت ادامه دارد .

**دسترسی به یک خط تلفن ثابت

درگذشته تعداد خانوارهایی که خط تلفن ثابت داشتند کم بود و زمان بر بودن مراحل ثبت نام و دریافت تلفن با توجه به تکنولوژی های اندک طبیعی به نظر می رسید و شاید کسی توقع دریافت سریع تلفن را نداشت اما این روزها با توجه به پیشرفت تکنولوژی تلفن ثابت لازمه زندگی است و انتظار می رود درصورت درخواست شهروندان ،سریعا در دسترس قرار گیرد اما همچنان نارضایتی ها برای تاخیر دریافت تلفن ثابت ادامه دارد.

شهروندان از نقاط مختلف تهران با وجود ثبت نام تلفن ثابت هنوز خط تلفن خود را دریافت نکرده اند و محدودیت منطقه تنها جمله ای است که به متقاضیان تلفن ثابت گفته می شود.

متقاضیان تلفن ثابت در زمان ثبت نام در مرکز مخابرات محل خود امید دریافت تلفن خود در مدت کوتاهی داشتند اما چند ماهی است که خبری از تحویل تلفن ثابت به آنها نیست.

بنا بر گفته مخابراتی ها سال گذشته کمبود تجهیزات مخابراتی موجب تاخیر در واگذاری تلفن شد اما در سال جاری تجهیزات به اندازه کافی وجود دارد با این حال برخی موانع از جمله عدم همکاری شهرداری در این زمینه کندی‌ها و دشواری‌هایی وجود دارد.

علی رغم مشکلات ذکر شده در عدم تلفن ثابت حال این سوال مطرح می شود چرا زمانی که متقاضیان به مرکز مخابراتی محل خود مراجعه و هزینه نصب خط را پرداخت می کنند،هیچ اطلاعی در مورد محدودیت محله آنها داده نمی شود؟ و با توجه به پیشرفت تکنولوژی قرار نیست محدودیت مناطق در واگذاری خط تلفن ثابت هر چه سریعتر به پایان برسد؟