امروزه در صنعت تاسیسات،استفاده از عایق الاستومری جهت عایق کاری سیستم کانال های تهویه مطبوع و سیستم های گرمایش- سرمایش از قبیل لوله های سرد و گرم ، مخازن ،قطعات و اتصالات و همچنین کانال های هوارسان و در صنایعی از قبیل تاسیسات ساختمانی ،صنعتی ،نفت ،گاز و پتروشیمی به دلایل زیست محیطی و بهداشتی بودن و راندمان بالا و جلوگیری بیشتر از افت انرژی و سهولت در نصب و تقلیل زمانِ نصب به امری اجتناب ناپذیر و متداول مبدل گشته است.

عایق الاستومری به شکل پیش ساخته با ساختار سلولی بسته ،در انواع متنوع و در ضخامتهای متفاوت به صورت "رولی" و "لوله ای" تولید و به بازار عرضه می گردد.

عایق الاستومری ،جهت عایق کاری مقاطع و سطح های با کندانس بالا مورد استفاده قرار میگیرد.

عایق الاستومری در برابر حرارت بالا، گاز ازن و اشعه ماورای بنفش و همچنین در برابر شرایط نامناسب جوی ،رطوبت،آلاینده ها و گازهای خورنده و همچنین مواد شیمیایی، مقاومت بسیار بالایی دارد.

عایق الاستومری همچنین در مقابل انتشاربخار آب مقاوم می باشد، تا حدی که جذب رطوبت این عایقها در دوره ی زمانی یک ماهه نهایتا 10 درصد وزن آنهاست که در مقایسه با عایقهای سنتی از قبیل پشم شیشه و پشم سنگ، جذب رطوبت 10000 برابر کمتر است.

عایق الاستومری در هنگام حریق، شعله ور نشده و گازهای سمی متساعد نمی نماید و همچنین مصون از هرگونه آسیب رسانی به لایه ازن می باشد.

عایق الاستومری می تواند بعنوان عایق صوتی نیز مورد استفاده قرار گیرد، بطوریکه عایقی به ضخامت 2 سانتی متر می تواند شدت صوت را تا 35 دسی بل کاهش دهد.

عایق الاستومری،غیررشته ای و غیرمتخلخل بوده که باعث پایداری عایق هنگام نصب در برابر پارگی یا تکه تکه شدن می شود. 

mm

آشنایی با کانال اسپیرال

امروزه در صنعت تهویه مطبوع و داکت های هوا ، کانال اسپیرال از سریعترین و مقرون به صرفه ترین کانال های فلزی مورد استفاده میباشد . کانال اسپیرال به دلیل ظاهر زیبا و کیفیتی فراتر از دیگر کانال های هوا ، خیلی زود جای خود را در صنعت تهویه پیدا و تثبیت کرد ، به طوریکه استفاده از کانال اسپیرال امری اجتناب ناپذیر شده است . گروه صنعتی تهویه مارکت با به کارگیری مهندسان با تجربه و استفاده از ماشین آلات مدرن این افتخار را دارد که در زمینه تولید این محصول اطلاعات جامعی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد . 

کانال اسپیرال از جنس های متنوعی ساخته میشود که به توضیح آن میپردازیم .اول از جنس گالوانیزه که برای مصارف عمومی به  کار میرود و از به هم تنیدگی یک تسمه ممتد ورقیساخته میشود . دومین مدل کانال اسپیرال از جنس آلومینیوم میباشد که در مناطق مرطوب از آن استفاده میشود . سوم کانال اسپیرال از جنس استیل میباشد که برای نصب در محیط های بهداشتی و یا کاربری های خاص به صورت درز اتصال مورب ساخته میشود . سطح صاف این اتصال در داخل کانال قرار دارد و باعث میشود جریان هوا در داخل کانال با کمترین اصطکاک مواجه شود و بازدهی بیشتری در جریان انتقال هوا داشته باشد . درزهای مورب و بدون انقطاع باعث هوا بندی کامل کانال اسپیرال میشود .  

از آنجاییکه تولید کانال اسپیرال به وسیله ماشین آلات مدرن و پیشرفته  صورت میپذیرد ، در نتیجه کانال ها با دقت بالایی تولید شده و زمان تولید به طور قابل ملاحظه ای کاهش میابد . بنابراین از مزیت های تولید و استفاده از کانال اسپیرال کیفیت بالا و کاهش زمان تولید میباشد .به همین دلیل مهندسین و کارفرمایان به استفاده از کانال اسپیرال تمایل و گرایش بیشتری دارند . 

لازم به ذکر است که ضخامت ورق کانال اسپیرال بستگی به میزان فشار هوا و قطر کانال اسپیرال دارد و بین ۶/۰ تا ۲۵/۱ میلیمتر متغیر است . 

__

قطعات مورد نیاز در کانال اسپیرال

برای اجرای کانال اسپیرال از قطعات مانند زانو ، سه راه ، چهارراه ، تبدیل ، شلواره و در پوش ها با اتصالاتی مثل فلنچ ، رابط ، گسکت ، و اور لپ به لاین اصلی کانال  متصل میشوند . 

قیمت دریچه کولر به چه عوامل بستگی دارد؟

قیمت دریچه کولر  برای دریچه های دیواری و مدل های دیگر بر اساس متراژ و نوع قیمت دریچه کولرمتریال متفاوت می باشد. بر این اساس شما با ارائه اطلاعات لازم در مورد دریچه کولر به ما قیمت مورد نظر را دریافت خواهید کرد. ما از بهترین مواد اولیه و حداقل قیمت استفاده می کنیم تا بتوانیم قیمت دریچه کولر را به حداقل برسانیم. کیفیت بالا در کنار قیمت های مناسب و ارزان از خدمات با ارزش تهویه فراز به شما مشتریان عزیز می باشد. برای اطلاع از قیمت دریچه کولر میتوانید با ما تماس حاصل فرمایید یا از طریق تلگرام شرکت در پایین همین صفحه از قیمت ها ی دریچه کولر مطلع شوید . شماره های تماس ما را از اینجا میتوانید مشاهده نمایید . برای سهولت در امر خدمات رسانی ما فرمی را آماده کرده ایم که با پر کردن آن میتوانید از قیمت دریچه کولر مطلع شوید . برای ثبت فرم تعیین قیمت دریچه کولر این فرم را در پایین صفحه پر نمایید. قیمت دریچه کولر به طور مشخص به جنسِ تشکیل دهنده ی آن بستگیِ مستقیم دارد. بطورِ بارز، قیمت دریچه کولر که از جنسِ آلومینیوم ساخته می شود از نوعِ دریچه کولر آهنی بالاتر می باشد. همچنین قیمت دریچه کولر که از آیتمِ دمپر برخوردار است از قیمت دریچه کولر که بدونِ دمپر می باشد بالاتر است. موضوعِ مهمِ دیگر در موردِ قیمت دریچه کولر ، نوعِ ساختارِ دریچه کولر می باشد، مثلا اگر مدلِ دریچه کولر از نوعِ مشبکِ آۀومینیومی باشد از نظر قیمت، بالاتر از قیمت دریچه کولر با مدلِ خطی یا معمولی می باشد. یکی دیگر از مهمترین عوامل در تعیینِ قیمت دریچه کولر ،کیفیتِ رنگ دریچه می باشد. در اینجا لازم به ذکر است در بعضی موارد به خاطرِ زیبایی و پوششِ بیشترِ اطرافِ دریچه کولر از پروفیلِ پهن تر برای فریمِ دورِ دریچه استفاده میشود که این موضوع نیز به خودیِ خود از عوامل موثر در افزایش قیمت دریچه کولر به شمار خواهد آمد.

m

در مورد کانال فلکسیبل بیشتر بدانیم 

کاربرد انواع کانال فلکسیبل، با پیشرفت علم و تکنولوژی و به کار گیری ماشین آلات پیشرفته، رواج و گسترش چشمگیری داشته است. 

l

کانال فلکسیبل از نظر نوع و دامنه ی کاربرد، گستره ی فراوانی دارد.میتوان از کاربرد های کانال فلکسیبل به هوارسانی و مکش هوا، نقل وانتقال دود، ذرات و آلاینده ها اشاره کرد. 

انواع کانال فلکسیبل 

انواع کانال فلوسیبل که به آن کانال خرطومی نیز گفته می شود، به دو گروه اصلی تقسیم می گردد. گروه اول کانال فلکسیبل های عایق دار و گروه دوم کانال فلکسیبل های بدون عایق. 

انواع کانال فلکسیبل عایق دار 

الف) کانال فلوسیبل با عایق الاستومری 

ب) کانال فلکسیبل عایق دارIFD 

پ) کانال فلکسیبل با عایق پلی اتیلن 

ت) کانال فلکسیبلبل عایق پلی استر 

ث) کانال فلکسیبل با علیق پشم شیشه 

انواع کانال فلکسیبل بدون عایق 

الف) کانال فلکسیبل با فویل آلومینیوم 

ب) کانال فلکسیبل کومبی 

پ) کانال فلکسیبل برزنتی 

ت) کانال فلکسیبلPVC 

ث) کانال فلکسیبل PU 

ج) کانال فلکسیبل فنر استخوانی یا آبنما 

چ) کانال فلکسیبل نسوز 

ح) کانال فلکسیبل فنری آلومینیومی 

خ) کانال فلکسیبل برزنتی معدنی 

اطلاعات تکمیلی دریچه بازدید فن کویل 

 دریچه بازدید فن کویل جهت دسترسی و تعمیر دستگاه فن کویل دمنده یا مکنده در سقف مورد استفاده قرار می گیرد. ابعاد دریچه بازدید فن کویل نسبت مستقیم با ابعاد دستگاه فن کویل دارد. 

دریچه بازدید فن کویل در دو مدل با درب وزنه ای و لولایی تولید می شود. دریچه بازدید فن کویل دارای انواع مختلفی از جمله گل سقفی، گریل دار، معمولی، مشبک و خطی تقسیم می شود.باید خاطر نشان شد این محصول با دو جنس آلومینیومی و چوبی ساخته می شود. دریچه بازدید فن کویل آلومینیومی با رنگ کوره ای الکتروستاتیک پوشش داده می شود، این در حالیست که دریچه بازدید فن کویل چوبی دارای پوشش پلی یورتان است.  

انواع دریچه بازدید فن کویل آلومینیومی 

الف) دریچه بازدید فن کویل ساده بدون مکش 

ب) دریچه بازدید فن کویل ساده با گریل مکش ۹ سانتی 

پ) دریچه بازدید فن کویل خطی یک طرفه  

ت) دریچه بازدید فن کویل خطی دو طرفه 

ث) دریچه بازدید فن کویل خطی طرح دریچه اسلوت 

ج) دریچه بازدید فن کویل مشبک 

چ)  دریچه بازدید فن کویل گل سقفی ( تک گل) 

ح) دریچه بازدید فن کویل گل سقفی ( دو گل) 

خ) دریچه بازدید فن کویل خطی کله قندی 

در اینجا باید خاطر نشان شد که تمام مدل های دریچه بازدید فن کویل که در بالا اشاره شد به صورت وزنه ای و لولایی تولید و به بازار ارایه می شود.