در مراتع منطقه هایقر شهرستان فیروزآباد که دچار آتش سوزی شده ، وزش باد،  سخت گذر و صخره‌ای بودن محل آتش سوزی، دمای بالا و پوشش مرتعی خشک ، مهار  آتش را دشوار کرده بود.


 به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، فرماندار شهرستان فیروزآباد در روند جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان که در نزدیکی منطقه هایقر و کمپ سد هایقر برگزار شد، از جان باختن سه نیروی کمکی مردمی در این آتش سوزی خبر داد و گفت: جان باختگان آتش سوزی مراتع و جنگل‌های منطقه هایقر تاکنون به سه نفر رسیده اند.

آرگیو افزود: سه جان باخته در این آتش سوزی به عنوان شهدای فداکار خدمت محسوب شده و از همین جا به مردم شریف و شهیدپرور فیروزآباد و خانواده آنان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: این  شهدا در قالب نیروهای مردمی به منطقه اتش سوزی کوه هایقر فیروزآباد اعزام شده بودند که متاسفانه در اثر استنشاق دود در محاصره اتش قرار گرفته و به مقام والای شهادت دست یافتند.

فرماندار فیروزآباد بیان داشت: ناصر بهزادی، حامد بهزادی و رضا بهزادی از شهدا و جهانبخش بهزادی از مصدومین این حادثه آتش سوزی هستند که در حال حاضر در بیمارستان سوانح سوختگی بستری می‌باشند.

آرگیو همچنین گفت: آتشی که از روز دوشنبه در تنگه هایقر شعله‌ور شده بود، بامداد امروز مهار شد و نیروها در حال پایش و مهار کامل آتش هستند.

در پی این آتش‌سوزی که به دلیل وزش باد در ارتفاعات همچنین پوشش متراکم گیاهی مدت زیادی به طول انجامید و مهار ان مشکل بود، سه فروند بالگرد امدادی از مرکز استان‌های فارس و بوشهر اعزام شدند.

اعزام بالگرد و هفت تیم عملیاتی به هایقر

در پی حریق گسترده در تنگ هایقر فیروزآباد ، هفت تیم عملیاتی از جمعیت هلال احمر شهرستان های فیروزآباد، کازرون، قیر و کارزین و فراشبند به منطقه اعزام شدند.

بالگرد جمعیت هلال احمر فارس نیز در منطقه حادثه حضور دارد.

به گزارش فارس، منطقه هایقر با طبیعتی بکر و جنگل‌های انبوه و حیات وحشی بی‌نظیر در مسیر فیروزآباد به قیروکارزین قرار دارد. همچنین درختان کیالک، بنه، پسته کوهی، بادام کوهی از مهمترین پوشش گیاهی این منطقه است.

تنگه هایقر در ۳۵ کیلومتری جنوب غرب شهرستان فیروزآباد قرار دارد و یکی از چشم نوازترین عرصه های استان فارس است.

 تنگه هایقر در کنار سد هایقر فیروزآباد قرار گرفته اما از بعد از ظهر روز دوشنبه بخشی از عرصه های طبیعی تنگه هایقر دچار آتش سوزی شده که مربوط قسمت شرقی تنگه هایقر است.