به گزارش پارس ، سرهنگ رضا سلبی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: روز گذشته تصادف یک دستگاه وانت نیسان با پراید و وانت پیکان در کیلومتر ۱۵ محور اهر – کلیبر سبب مرگ سه تن و جراحت یک تن دیگر شد.

وی علت این حادثه که در ساعت ۱۵: ۳۰ روز گذشته رخ داده را انحراف به چپ از جانب راننده وانت نیسان اعلام کرد.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا همچنین با اشاره به تصادف مرگبار میان یک دستگاه پراید و کامیون در کیلومتر ۴۱ محور اینچه برون در استان گلستان اظهارکرد: در پی این حادثه که در ساعت ۱۶ روز گذشته به علت انحراف به چپ سواری پراید رخ داد، دو تن جان خود را از دست دادند.

وی از واژگونی مرگبار یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۹۲ محور یزد – طبس خبر داد و گفت: در ساعت ۱۶ روز گذشته ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه سبب مرگ یک تن و جراحت سه تن دیگر در این حادثه شد.

سلبی، توجه نکردن به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه، انحراف به چپ، رعایت نکردن حق تقدم و خستگی و خواب آلودگی راننده را در صدر علل بروز حوادث رانندگی در جاده های کشور اعلام کرد و افزود: در میان تصادفات واقعه، ۳۱ درصد به واژگونی و ۱۴ درصد به برخورد عابران پیاده منجر شد.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده های کشور نیز به ایسنا گفت: به جز محور کنارک به جاسک در استان سیستان و بلوچستان که از روز گذشته به علت طغیان رودخانه های محلی مسدود شده، سایر محورها دارای ترافیکی روان و جوی آرام هستند.

وی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ از شهروندان خواست برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده های کشور و همچنین امدادرسانی به حوادث احتمالی با این شماره تماس بگیرند.