به گزارش پارس ، حسین درخشان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در ساعت ۸: ۳۰ روز گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر خاش از طریق بخشداری در جریان وقوع سیل و آبگرفتگی در بخش « نوک آباد» قرار گرفتند، گفت: با توجه به نوع گزارش دریافتی، بلافاصله امدادگران به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه بررسی ها نشان داد که ۱۷ روستا بر اثر سیل و آبگرفتگی دچار آسیب شده اند، گفت: بلافاصله امدادگران نسبت به امدادرسانی و اسکان سیل زدگان اقدام کردند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امدادگران به ۱۵۰ تن امدادرسانی کرده و آنان را اسکان اضطراری داده اند، گفت: ۳۰ دستگاه چادر نیز میان سیل زدگان توزیع و همچنین اقلام زیستی همچون موادغذایی و آب معدنی نیز میان سیل زدگان پخش شد.

به گزارش ایسنا، « خاش» در زبان فارسی به معنی مادر زن و یکی از شهرستان های استان سیستان و بلوچستان با دو مرکز شهری (خاش و نوک آباد) و سه بخش (مرکزی، نوک آباد و ایرندگان) ، ۱۱ دهستان و ۷۹۹ آبادی دارای سکنه است. میانگین بارش سالانه در این شهرستان ۹/۱۷۴ میلیمتر و متوسط دمای آن از ۷ تا ۳۷ درجه سانتیگراد در تغییر است وخوش آب وهواترین منطقه این شهر دامنه های کوه تفتان است.