اگرچه آقای رئیس‌جمهور در سال 92 قول داده بودند تدبیری کنند تا مردم به یارانه 45 هزار و 500 تومانی احتیاج پیدا نکنند، اما شرایط فعلی مردم به صورتی شده  که نه تنها به یارانه واریزی احتیاجی ندارند و این مبلغ نقش چندانی در زندگی آنان ایفا نمی‌کند بلکه مردم خود باید به فکر احیای وضعیت معیشتی خود باشند و این یکی از دستاوردهای شگفت‌انگیز دولت تدبیر و امید است.

البته شاید شرح دستاوردهای دولت تدبیر و امید در این مجال ممکن نباشد اما دولت اخیرا در اقدامی بدیع و بی‌سابقه بخشی از سود سهام عدالت را به حساب خانوارها ریخت که جای بسی تشکر و قدردانی دارد چراکه به واقع ملت با مبلغی ناچیز طعم سهامدار شدن را در کارخانجات ایران چشیده‌اند و و صاحب 26300 تومان شده‌اند و از این پس مردم می‌توانند خود را سهامدار بدانند که در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی «پارس» - از طرفی این امر می‌تواند به تزریق روحیه امید به مردم نقش ایفا کند که دولت تدبیر و امید هم تمام اهتمام خود را بر این موضوع قرار داده است و سهامدارشدن در شرکت‌ها خود می‌تواند روحیه امید ایرانی‌ها را تقویت کند.

جدا از این شاهد هستیم که مسئولان با اظهارات خود نیز هر روز در تلاش هستند تا شادی را به خانه‌های مردم برده و دولت پیرمردها در این زمینه تاکنون پیشقراول دولت‌های دیگر بوده است؛ تاجایی که معاون اول رئیس‌جمهور در اظهاراتی گفته است که سه سال به عبارتی هزار و نود و پنج روز طول کشیده است تا راهکاری پیدا کنند که 70 میلیون ایرانی در کارخانجات شریک باشند، جدا از اینکه باید به دولت دستمریزاد گفت اما واقعا پرسشی که در اینجا مطرح می‌شود آن است که طرحی که از سالهای پیش از دولت برای آن برنامه‌ریزی شده بود؛ واقعا سه سال زمان نیاز داشت تا برای آن برنامه‌ریزی شود ؟

اگر این صحت داشته باشد باید گفت که دولت نباید خود را در این اذیت کند و اگر تصمیم گرفتن برای موضوعی که طرح آن پیش از ریخته شده بود، این میزان طول می‌کشد، اجرا کردن آن عمر نوح می‌خواهد و بنابراین برای آن که احترام سالمندان را نیز داشته باشیم ، می‌گوییم که بهتر است دولت دست نگه داشته و در این زمینه تعجیل نکند.

در همین راستا یکی از وزرای دولت تدبیر و امید از آمادگی دولت برای پرداخت سود سهام 49 میلیون نفر از مشمولین سهام عدالت خبر داده است که بنا به آمار از این تعداد دو میلیون نفر فوت شده‌اند که سود آنها به حساب وراث قانونی آنها واریز خواهد شد. شاید در ابتدا شما از خود بپرسید که واریز سهام عدالت به حساب متوفیان چه معنایی دارد و  چرا عده‌ای در تلاشند تا دستاوردهای این دولت را زیر سوال ببرند؟!

اما واقعیت این است که دولت تدبیر و امید برای شما حتی بعد از فوتتان هم برنامه دارد و شما و خانواده شما را در این راه تنها نمی‌گذارد. هرچند این راهم باید در نظر گرفت که عمر آدمی شاید قادر به دیدن تمامی وعده‌های دولت نباشد و اگر در این دنیا هم از دستاوردهای دولت تدبیر و امید بهره‌مند نشویم، آن دنیایی هست و می‌توان به آن دنیا امید داشت.

در همین راستا مشاور یکی دیگر از وزرای دولت سهام عدالت را بی صاحب خواند و مدعی شده که این پول در بین گداها توزیع شده است، یاد آن شعر افتادیم که خواجه شیراز چه خوش گفته است، «بر در شاهم گدایی نکته‌ای در کار کرد، گفت بر هر خوان که بنشستم خدا رزاق بود».