حجت الاسلام عباسعلی فراقی رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح تهران، در خصوص اقدام دانش آموزان جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد اظهار داشت: دانش آموزان یک مرکز آموزش متوسطه تیزهوشان طی اقدامی پسندیده مبلغی را جمع آوری کردند  و با مراجعه به سازمان قضایی خواستار آزاد شدن افراد مرتکب جرایم غیر عمد شدند.

وی افزود: در سال نخست با مبلغ جمع آوری شده توسط دانش آموزان بیش از ۳۰ نفر آزاد شده، در سال دوم این تعداد به ۸۰ نفر رسید و همچنین سال گذشته با راه اندازی بازارچه خیریه در این دبیرستان ۴۰ نفر آزاد شدند.

فراقی تصریح کرد: در مجموع طی ۳ سال اخیر، بیش از ۱۷۰ زندانی جرایم غیر عمد آزاد شدند و امید است این عمل خیر در سایر مراکز آموزشی نیز ترویج داده شود.

محمدرضا دهرویه مدیر این مرکز متوسطه تیزهوشان نیز گفت: دانش آموزان بازارچه ای را در مدرسه بر پا کرده اند که این بازارچه به تعاونی های دو یا سه نفره تقسیم می شود و هر تعاونی با توجه به اساسنامه از پیش تعیین شده خدمتی را به افراد حاضر در مدرسه و یا خانواده های آنان ارائه می دهند و در مقابل با دریافت وجه، مبلغ جمع آوری شده را در اختیار ستاد خیریه مدرسه می گذارند.

وی افزود: در نهایت مبالغ جمع آوری شده به دادسرای نظامی منتقل می شود و  خود دانش آموزان پرونده ها را مطالعه می کنند و تعدادی زندانی را به انتخاب خودشان آزاد می کنند.

دهرویه با اشاره به اینکه بازارچه در نیمه دوم اسفند و در یک روز برگزار می شود، خاطر نشان کرد: هدف مجموعه این بوده که دانش آموزان ایثار، تواضع و از خود گذشتگی را فرا بگیرند.