به گزارش پارس،به نقل از تسنیم«نخستین مرکز روزانه نگهداری آموزشی و توانبخشی ضایعات نخاعی استان تهران افتتاح می‌شود»؛ مطلبی که علی ضرابی مدیر مرکز حمایت از معلولین ضایعات نخاعی ایران در توضیح ان عنوان کرد: نخستین مرکز روزانه نگهداری، آموزشی و توانبخشی ضایعات نخاعی استان تهران به همت انجمن حمایت از معلولین ضایعات نخاعی ایران و با حضور وزیر رفاه و جمعی از مسئولین هفته آینده در مجتمع درمانی شهدای جلایی پور بیماران نخاعی راه‌اندازی می‌شود.

رئیس هیأت مدیره مرکز حمایت از معلولین ضایعات نخاعی ایران افزود: هدف از راه اندازی این مرکز توانمند سازی معلولین برای ادامه زندگی در کنار سایر افراد جامعه با کمترین مشکل است.

مدیر مرکز حمایت از معلولین ضایعات نخاعی ایران اظهار داشت: بیشتر خدمات در این مرکز برای معلولین کم‌هزینه و یا به صورت رایگان خواهد بود و طول مدت بهره‌مندی از این مرکز برای بیمار بستگی به سطح آسیب جسمانی معلول  دارد.

ضرابی عنوان کرد: اولویت ارائه خدمات در مرکز روزانه نگهداری آموزشی توانبخشی ضایعات نخاعی تهران با بیمارانی است که در مرحله زمان طلایی به سر می‌برند به این معنی که فرد، معلولیتش از یکسال نگذشته باشد.

وی گفت: مرکز روزانه نگهداری، آموزشی و توانبخشی ضایعات نخاعی استان تهران یک مرکز بین راهی به شمار می‌رود البته باید فازهای بعدی نیز در این زمینه انجام گیرد. در واقع مرکز بین راهی مرکزی بین بیمارستان تا خانه است تا بیمار معلول بتواند به سطح توانمندی در زندگی دست یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما از شورای عالی بیمه انتظار داریم حداقل کاری که می‌تواند در این دوره انجام دهد بحث بیمه ضایعات نخاعی است به این معنی که تجهیزات توانبخشی که مهمترین بخش درمان ما معلولین است را تحت پوشش بیمه قرار دهند از قبیل  کار درمانی، پانسمانهای زخم بستر، آب درمانی و ... که نیاز اولیه ما بیماران نخاعی است.