به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس حمید محمدی در تشریح آخرین وضعیت سفر زائران خانه خدا به عربستان سعودی گفت: هم‌اکنون 59 هزار و 500 زائر در مکه مکرمه حضور دارند و آخرین گروه زائران از مدینه منوره و ایران فردا در مکه مکرمه گردهم می‌آیند.

معاون امور حج سازمان حج و زیارت افزود: فردا شب تمام 64 هزار زائر ایرانی در مکه حاضر می‌شوند و انشاالله از 8 ذی‌الحجه مناسک شروع می‌شود. آخرین پروازها از ایران مربوط به استان تهران است.

وی درخصوص تاخیر پرواز زائران ایرانی گفت: به دلیل دو تاخیر پروازهای سعودی ایرلاین به مدت 10 و 6 ساعت در پروازهای تهران و گرگان میانگین تاخیرها افزایش پیدا کرد و هم‌اکنون میانگین تاخیر پروازها به 12 دقیقه رسیده است.

محمدی با بیان اینکه شرایط زائران از لحاظ پزشکی و بهداشتی بسیار خوب است، ادامه داد: تاکنون3 زائر ایرانی به جز حادثه‌دیدگان حادثه مسجدالحرام از دنیا رفته‌اند و یک زائر بیمار هم دوشنبه شب به ایران بازگشت. همچنین تا امروز فقط 3 زائر ایرانی حادثه دیده در بیمارستان بستری هستند.

معاون امور حج سازمان حج و زیارت شرایط امنیتی امسال را بهتر از سال گذشته دانست و گفت: امسال الحمدلله هیچ مورد بازداشتی در بین زائران ایرانی نداشتیم.