به گزارش پارس به نقل از فارس، علی‌اکبر نظری ظهر امروز در ششمین نشست مشترک فرماندهان راهور و معاونان حمل و نقل و ترافیک کشور با بیان اینکه اصل اساسی این است که بتوان گرهی از مشکلات شهرداری و شورای شهر باز کرد، اظهار کرد: یکی از نکات اساسی که دین اسلام نیز بر آن صحه گذشته موضوع امنیت راه‎ها است.

وی ادامه داد: از بدو ورود اسلام مسئله امنیت راه‌ها بوده و سازمان متولی در صدر اسلام شکل می‌گیرد که کار آن حفاظت و حراست از راه‌هایی است که در اقصی نقاط جهان اسلام وجود دارد.

رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه از دولت‎ها گلایه داریم چراکه از برنامه سوم توسعه تا ششم در زمینه‎ مدیریت شهری نکات زیادی گفته شده اما همه مغفول مانده است، بیان کرد: باید حلقه‎های مفقوده مدیریت شهری کشف و به دولت و مجلس داده شود تا در مجلس تصویب شود.

وی از تصمیم‎گیری براساس سلایق و نه ضرورت‎های جامعه انتقاد کرد و ادامه داد: اعتباراتی که از جرائم وسایل نقلیه شکل می‎گیرد تاکنون شفاف نیست.

نظری با بیان اینکه دولت باید در خصوص اعتبارات جرائم شفاف‎سازی کند، افزود: جرائمی که در استان‎هاست بررسی شود و به هر شهری تخصیص داده شود سپس از مجموعه‎ها بخواهند که مشکلات شهری را رفع کنند.

رئیس شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه همدان فقط نام کلانشهر را به یدک می‌کشد، ادامه داد: اعتبارات کلانشهر به همدان داده نمی‎شود که دولت باید در این زمینه ورود پیدا کند و اعتبارات را تخصیص دهد.

وی با بیان اینکه برای کاهش ترافیک باید زیرساخت‎ها ایجاد شود، بیان کرد: قوانین بسیار زیادی داریم که مشکلات عدیده‎ای دارند اما باید دانست پالایش قوانین بر عهده چه کسی است.

نظری تاکید کرد: قوه مقننه و قوه قضاییه باید برای پالایش قوانین ورود پیدا کنند.

*زیرساخت‎ها برای کاهش ترافیک آماده نشده است

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کمیسیون شوراها یکی از کمیسیون‎های فعال و پویا است، اظهار داشت: با تمام توان حمایت از شهرداری‏‌ها و شهرداران خواهیم داشت.

امیر خجسته با اشاره به اینکه موضوع ناجا به طور ویژه در کمیسیون نگاه می‎شود، ادامه داد: اگر امروز کشور در امنیت به سر می‎برد به سبب تلاش نیروهای نظامی و انتظامی است.

وی با اشاره به اینکه بحث‎هایی مانند حوادث غیر مترقبه و امینت و به خصوص امینت در مرزها به کمیسیون شوراها مربوط می‎شود، افزود: امروز موضوع مهم و مورد بحث، ترافیک و هماهنگی بین شهرداری‎ها و پلیس راهور است.

خجسته با اشاره به اینکه زیرساخت‎ها برای کاهش ترافیک آماده نشده است و مشکلات بسیاری در حوزه ترافیک وجود دارد، تاکید کرد: شهرها پارکینگ متحرک شده‎اند و مردم با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

وی با بیان اینکه وجوه بودجه و منابع جای دیگری هزینه شده و در کشور پیش‌بینی و پیشگیری نشده است، بیان کرد: بودجه باید مستقل در اختیار سازمان غیر مترقبه باشد نه اینکه در اختیار دولت باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه باید آموزش مباحث ترافیکی از کودکی انجام شود، ادامه داد: برخی از کشورهای دنیا ترافیک را به حداقل رسانده‎اند.

وی با اشاره به اینکه بودجه ناجا را افزایش داده‎ایم، اظهار داشت: شهرداری‎ها مشکلات بسیاری دارند چراکه منبع درآمد آنها ساخت و ساز بود که اکنون وضعیت ساخت و ساز نیز مطلوب نیست.

خجسته افزود: اکنون دستور کار مجلس بودجه 95 است که در تاریخ 15 آذرماه دولت بودجه را تحویل می‎دهد.